رییس هیات پهلوانی و زورخانه ‌ای استان اردبیل پنجشنبه در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت گو با ایرنا گفت: پذیرش و وزن کشی شرکت کنندگان در این رقابت ها از روز چهارشنبه 25 مهرماه آغاز شده و مسابقات روزهای پنجشنبه و جمعه 26 و 27 مهرماه در ورزشگاه 6 هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار می شود.
محمد شهباز علیزاده گفت: در این مسابقات 400 ورزشکار از سراسر کشور شرکت کرده اند و در سه رشته تیمی زورخانه ای، مهارت های فردی و کشتی پهلوانی به رقابت خواهند پرداخت.
وی اظهار داشت: بعد از مشخص شدن نفرات برتر در هر رشته مسابقه قهرمان قهرمانان برگزار شده و نفرات برتر به عضویت تیم ملی کشورمان در خواهند آمد.
وی اضافه کرد: برگزاری مسابقاتی در این سطح علاوه بر رشد و توسعه ورزش استان باعث توسعه توریسم ورزشی و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این رقابت ها را توسعه ورزش زورخانه ‌ای و باستانی استان اردبیل و نشان دادن ظرفیت های منطقه در بحث ورزش های باستانی دانست و بیان کرد: امسال استان اردبیل در توسعه و ترویج ورزش های پهلوانی از رتبه 29 کشوری به رتبه چهارم صعود کرده است.
شهبازعلیزاده با بیان اینکه اردبیل برای نخستین بار میزبان رقابت های ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور شد، گفت: ترویج و همگانی کردن رشته های پهلوانی و باستانی یکی از اولویت های هیات پهلوانی و زورخانه‌ ای استان اردبیل است و این هیات در سال های اخیر موفقیت های قابل توجهی داشته است.
رییس هیات پهلوانی و زورخانه ‌ای استان اردبیل برگزاری اردوی تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای و برگزاری دوره بین المللی یکسان سازی داوران، مربیان و مرشدان در مهرماه امسال در اردبیل را از جمله موفقیت های این هیات بر شمرد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.