به گزارش ایرنا ، نوبخت اژدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مهم ترین این اقدامات توسعه واحدهای گاوداری صنعتی شیری ، ساماندهی دامداری های روستایی و عشایری ، پیگیری زنجیره های تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ ، حمایت از سرمایه گذاران در صنعت دام و طیور و زنبور عسل ، ایجاد پویایی در جهت بیمه دام و طیور و زنبور عسل و فعال سازی واحدهای غیرفعال است.
او اظهار داشت: با هدف افزایش صنایع لبنی 40 کارخانه صنایع لبنی به ظرفیت یک میلیون و 250 هزار تن در سال و 32 مرکز مجهز جمع آوری شیر به ظرفیت 157 تن در روز فعال می باشد.
وی در زمینه وضعیت کارخانه های خوراک دام و طیور استان نیز افزود: اردبیل وضعیت مطلوبی را در میزان تولید خوراک دام و طیور در شمال غرب کشور دارد و 13 کارخانه فعال تولید خوراک دام و طیور سالانه 332 هزار و 100 تن محصول تولید و روانه دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی می کنند.
به گفته او ، 2 کارخانه خوراک دام و طیور نیز اخیرا به بهره برداری خواهد رسید که ظرفیت تولید آن نیز سالانه 67 هزار تن پیش بینی شده است.
استان اردبیل با بیش از پنج میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود 2 مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.