مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: بیست و یکمین جشنواره قصه‌گوئی به شکل منطقه‌ای و با حضور 6 استان کشور در اردبیل برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، زعفر احدزاده در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: این جشنواره روزهای 19 و 20 آبان با حضور قصه‌گویان منتخب استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، قزوین و گیلان برگزار خواهد شد تا منتخبین به جشنواره بین‌المللی قصه‌گوئی که در کشورمان برگزار خواهد شد، راه یابند.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته کودک مرحله استانی این جشنواره با حضور منتخبین شهرستان‌ها برگزار خواهد شد که در این مرحله منتخبین 4 منطقه جنوب، شمال و مرکز استان حضور خواهند داشت.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بیان کرد: علاقمندان بیشماری با حضور در جشنواره قصه‌گوئی و در مراحل مختلف سعی می‌کنند تا توانمندی خود را در این عرصه به نمایش بگذارند.
احدزاده به توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری و همچنین گسترش کتابخانه‌های پستی و سیار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در 44 رشته فرهنگی – هنری در کانون فعالیت می‌کنند که این فعالیت‌ها در رشته‌هایی همچون رباتیک، پویانمایی، سینما، نمایش و ... است اما در این بین محوری‌ترین فعالیت تلاش در حوزه کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود.
وی همراهی خانواده‌ها را در کنار فرزندانشان در حوزه برنامه‌های فرهنگی – هنری یادآور شد و تصریح کرد: ما برای اینکه نسل پرنشاط و خلاق تربیت کنیم قطعا به ارتباط و تعامل تنگاتنگ با نهادهای مختلف به ویژه آموزش و پرورش و خانواده نیاز داریم که در این راستا طرح کانون – مدرسه در حال اجراست.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ادامه داد: با استفاده از توان اصحاب رسانه سعی خواهیم کرد برای کودکان و نوجوانان علاقمند رشته روزنامه‌نگاری را در کانون راه‌اندازی کنیم تا شاهد انتشار نشریات کودکان و نوجوانان با کمک تلاشگران عرصه رسانه باشیم.
احدزاده گفت: ما بر این باوریم که کودکان در فضای بازی و لذت بردن از این امکانات مهارت‌های زندگی را یاد می‌گیرند و بر همین اساس بیشترین تمرکز ما بر توسعه مهارت بازی برای کودکان است که قطعا این کار با همراهی خانواده‌ها به انجام می‌رسد.
وی به عضویت رایگان کودکان در گرامیداشت هفته کودک اشاره کرد و افزود: 14 تا 20 مهرماه هفته جهانی کودک با برنامه‌های متنوع کودک گرامی داشته خواهد شد که در این هفته بحث ارتقای مهارت زندگی برای کودکان و نوجوانان، آشنایی با حقوق کودک و انتقال پیام راستین به کودکان بر محور خلاقیت و آفرینندگی به انجام خواهد رسید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.