محمدرضا شایقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موزه از پنج سال پیش به دلایل امنیتی و رطوبت های ساختمان بنا تعطیل شده بود.
او اظهار داشت: با پیگیری مکرر اداره میراث فرهنگی شهرستان خلخال و در پاسخ به مطالبه مردم و همچنین با پیگیری مدیر کل میراث فرهنگی استان و فرماندار خلخال، عملیات مرمت بنای موزه تسریع شد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال گفت: عملیات مرمت در 6 ماه اول سال جاری با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال انجام و بر اساس وعده های طرح شده در هفته گردشگری این موزه بازگشایی شد.
شایقی افزود: اشیای موزه خلخال که به امانت در مخزن موزه باستان شناسی اردبیل نگهداری می شد، به شهرستان خلخال انتقال داده شد.
او گفت: 53 قطعه شی تاریخی از ادوار مختلف پیش از تاریخ، دوره تاریخی و دوره اسلامی در این موزه به نمایش گذاشته شده که شامل انواع سفال، کتاب های خطی، قرآن دست نویس و اشیا فلزی از جنس طلا و مفرغ است.
وی همچنین از راه اندازی موزه سنگ در این بنا خبر داد و بیان کرد: انواع سنگ قبرهای دوره اسلامی از ایلخانی تا صفوی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
شایقی با بیان اینکه موزه باستان شناسی خلخال آماده بازدید گردشگران است ادامه داد: این موزه در سال 1382 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.