معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اردبیل گفت: باید در نمایشگاه‌های کتاب استانی هر سال حضور ناشران کشوری پررونق شود تا زمینه برای خرید و تامین نیاز اهالی کتاب به شکل مستقیم از طریق این ناشران فراهم آید.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهمن حسین‌زاده در بازدید از نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل اظهار کرد: بنده از بدو ورود به نمایشگاه شاهد استقبال گرم هخموطنان از نمایشگاه بودم به طوری که این استقبال نشان از رغبت، علاقه و انگیزه خاص اهالی فرهنگ‌دوست اردبیل است که می‌خواهند با مطالعه و کتاب بیش از گذشته انس بگیرند.
وی با بیان اینکه در سایه مطالعه کتاب است که آگاهی و دانایی مردم ارتقا یافته و زمینه رشد و گسترش توانمندی افراد جامعه فراهم می‌آید، خاطرنشان کرد: در کنار ناشران ملی ما شاهد حضور ناشران استانی و برخی کتابفروشی‌ها و نمایندگی ناشران هستیم که این حرکت اقدام مناسبی است که فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از فرصت نمایشگاه دوازدهم استفاده کرده تا زمینه حضور آنها را فراهم کند.
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اردبیل ادامه داد: باید با توسعه فضای نمایشگاه زمینه‌ای را فراهم کرد تا خود ناشران معتبر کشوری در این نمایشگاه حاضر شوند و در سال‌های آینده اولویت بر حضور گسترده ناشران کشوری خواهند بود که سال به سال باید این شرایط بهبود یابد.
حسین‌زاده گفت: در کنار حضور این ناشران باید از ناشران استانی و همچنین کتابفروشی‌ها نیز حمایت کرد تا زمینه رشد و بالندگی و رقابت سالم آنها با سایر ناشران فراهم آید.
وی به زمان برگزاری نمایشگاه نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبال مردم از این نمایشگاه به ویژه همزمانی آن با بازگشایی مدارس به عنوان بهار علم و دانش به نظر می‌رسد باید در تقویم سالانه برگزاری این رویداد را در چنین ایامی پیش‌بینی کرده و به صورت ثابت باید سعی کرد در اوایل مهرماه نسبت به برگزاری این نمایشگاه اقدام کرد.
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اردبیل بیان کرد: قطعا این نمایشگاه و ترویج و توسعه کتابخوانی به آگاهی و دانایی مردم کمک خواهد کرد و به تبع آن ما شاهد توسعه همه جانبه کشور در همه زمینه‌ها خواهیم بود چرا که زیربنای توسعه، توسعه فرهنگی و ارتقای دانایی و آگاهی مردم است.
حسین‌زاده تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های فرهنگی دست به دست هم دهند تا این نمایشگاه‌ها سال به سال با جذابیت و تنوع برنامه‌های اصلی و جانبی همراه باشد تا با استقبالی که مردم انجام می‌دهند زمینه توسعه و توانمندسازی آحاد جامعه نیز در سایه این دانایی و آگاهی فراهم آید.
 
مطالعه کتاب جایگاه خود را از دست نداده است
در ادامه این بازدید معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: مطالعه کتاب نه تنها جایگاه خود را از دست نداده بلکه با توجه به شرایط پیش آمده روز به روز رونقی مضاعف گرفته است.  
غریب منوچهری اظهار کرد: دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب در استان اردبیل با توجه به استقبالی که اهالی این استان از این نمایشگاه در دو روز اول داشتند مسئولان و متولیان این حوزه را ترغیب کرده تا در سال‌های آینده نیز در چنین ایامی این نمایشگاه را  با توانی مضاعف‌تر و حضور ناشران متعدد فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: به رغم مشکلات اقتصادی حاکم در جامعه و به ویژه مشکلاتی که ناشران و تولیدکنندگان کتاب با آن روبرو هستند اما استقبال مردم حکایت از علاقمندی و دلبستگی آنها به حوزه کتاب دارد که قطعا زمینه و افزایش بسترهای توسعه‌ای را در این زمینه به راحتی می‌توان فراهم کرد.
معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: به رغم برخی ادعاها که گفته می‌شود مطالعه کتاب در سال‌های اخیر در کشورمان افول کرده است اما باید به صراحت گفت مطالعه کتاب همچنان جایگاه خود را دارد و هیچگونه تغییر و تحولی را در این حوزه نمی‌توان متصور بود.
منوچهری بیان کرد: حس دلسردی سال‌های اخیر حتی به حس دلگرمی در فضلی مطالعه کتاب تبدیل شده و حضور ناشران ملی در نمایشگاه امسال نشان می‌دهد که باید حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را به نحوی انجام داد که با تامین مکانی مناسب زمینه حضور بیشتر ناشران را مهیا کنیم.
وی افزود: بنده اطلاع دارم که ناشران متعددی درخواست حضور در نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل را در دوره دوازدهم داده بودند اما به دلایل مختلف و کمبود فضا این اتفاق نیفتاد ولی تلاش می‌کنیم تا ب همت مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه این کار در سال‌های آینده فراهم آید.
معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین به زمان برگزاری نمایشگاه در تقارن با مهرماه و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بهترین زمان برای بازگشایی نمایشگاه تعیین شده و قطعا این تقویم خوب باید برای همیشه به نام  اردبیل و با هدف برگزاری نمایشگاه کتاب ثبت شود تا بتوانیم در خدمت مخاطبان و علاقمندان به ویژه جوانان و نوجوانان باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.