به گزارش ایرنا ، سخاوت بیرامی روز یکشنبه در آیین بصدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت مدارس افزود: همان طور که انتظار می رفت با تغییر منطقه بندی کنکور و قرار گرفتن نام خلخال در لیست مناطق سه کنکور میزان قبول شدگان در این آزمون افزایش یافت.
وی با قدردانی از تلاش نماینده و فرماندار در تغییر منطقه 2 به 3 گفت: در حالی که در آزمون کنکور سال گذشته 73 نفر از داوطلبان و دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون موفق به کسب امتیاز لازم برای ورود به دانشگاه های دولتی تراز اول کشور شده بودند این میزان در حال حاضر به 121 نفر در رشته های تحصیلی مختلف افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: برغم وجود محدودیت های اعتباری در سیستم تعلیم و تربیت شهرستان تلاش مضاعف معلمان و دانش آموزان در افزایش نرخ رشد قبولی در آزمون کنکور نیز در کسب این موفقیت تاثیرگذار بوده است.
بیرامی از افزایش میزان مشارکت های مردمی در اداره امور جاری مدارس در سال تحصیلی گذشته خبر داد و گفت: اولیای دانش آموزان در سال گذشته 2 میلیارد و 200 میلیون ریال بصورت نقدی به اداره مدارس کمک کردند که با احتساب کمک های غیر نقدی از جمله انجام تعهدات مربوط به تعمیر و تجهیز از سوی اولیای دانش آموزان رقم کمک شده به بیش از این مبلغ می رسد.
او اظهار داشت: طرح تجهیز مدارس در 37 مدرسه منطقه اجرا شده و 11 هزار و 500 دانش آموز سال تحصیلی جدید را در 118 مدرسه مجهز و آماده در 600 کلاس و زیر نظر بیش از یک هزار معلم و فرهنگی آغاز می کنند.
فریدون بابایی ، فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از 14 هزار دانش آموز در سه منطقه خلخال ، شاهرود و خورش رستم در سر کلاس های درس حضور دارند.
او افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود کشور و افزایش قیمت لوازم تحریر وکالاهای مورد نیاز دانش آموزان در بازار انتظار از معلمان ، مدیران و دست اندرکاران دستگاه تعلیم و تربیت پرهیز از تحمیل بار مالی برای خرید لوازم غیر ضروری به دانش آموزان است.
خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.