مراسم نکوداشت آیت الله نجفی تهرانی همراه با رونمایی از کتاب حدیث نخبگان تالیف مرتضی خواجوند سریوی برگزار شد.

به گزارش جماران، نشست سی و چهارم از سلسله نشست های «ستارگان محراب»، به تقدیر از مقام امامت مسجد و خدمات علمی، سیاسی و فرهنگی آیت الله «ضیاءالدین نجفی» اختصاص یافت. در این مراسم که روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه برگزار شد، جمعی از نمایندگان مراجع عظام تقلید، ائمه جماعات مساجد، استادان و طلاب حوزه علمیه نبی اکرم(ص) و عموم مردم در مسجد جامع و حوزه علمیه نبی اکرم(ص) حضور داشتند.

آیت الله «سید هاشم حسینی بوشهری»، عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم، با اشاره به روایاتی از پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع)، گفت: مجلس امشب صرفا مجلس تقدیر از مقام علمی و جایگاه برجسته اخلاقی حضرت آیت الله حاج شیخ ضیاءالدین نجفی تهرانی، نیست بلکه مجلس تقدیر و تکریم از علم و عالم است.

مراسم نکوداشت آیت الله نجفی تهرانی برگزار شد

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: علما معلم خیر هستند زیرا طبق روایت، همه جنبندگان برای علما درخواست استغفار می کنند.

 

وی اضافه کرد: ما در لسان ائمه اطهار(ع) تعابیر بلندی درباره جایگاه علما داریم که مرزبانی اعتقادی از جمله آنها است. برای نمونه تقدیم ده ها شهید از مسجد جامع نبی اکرم (ص) به اسلام و انقلاب اسلامی، نشان دهنده مرزبانی آیت الله آقای نجفی تهرانی از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی کشور است.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) درخصوص چراغ هدایت بودن علما گفت: علما با کارکرد و رفتارشان و حضورشان در جامعه، معارف اهل بیت(ع) را به مردم منتقل و با بسیج مردمی، از کیان نظام جمهوری اسلامی حراست می کنند. همچنان که آیت الله آقای نجفی با تاسیس حوزه علمیه نبی اکرم(ص) و اعزام جوانان انقلابی به جبهه ها، از انقلاب اسلامی دفاع کرد.

 

وی با بیان اینکه عالمان دین ما خداترس و پرهیزگار هستند، یادآور شد: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(ره) با آن همه خدمات علمی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور، در پایان عمر مبارکشان آهی می کشد و می فرماید، می ترسم این کارها مورد عنایت پروردگار قرار نگیرد.

 

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تالیف کتاب «حدیث نخبگان» تالیف مرتضی خواجوند سریوی، پژوهشگر و نویسنده در حوزه های تاریخی و فرهنگی که در این مراسم رونمایی شد، گفت: آیت الله آقای نجفی همانطور که در این کتاب آمده دارای درجات علمی بالایی است باوجود این تصمیم گرفت در جایگاه مسجد به اسلام و انقلاب خدمت کند. چنین سنتی در میان تمام علمای ربانی مشاهده می شود و همین موضوع، از دلایل موفقیت علما در طول تاریخ بوده است.

مراسم نکوداشت آیت الله نجفی تهرانی برگزار شد

در ادامه این مراسم، از کتاب زندگی نامه آیت الله ضیاءالدین نجفی تحت عنوان «حدیث نخبگان» تالیف «مرتضی خواجوند سریوی»، نویسنده و فعال فرهنگی و حوزه تاریخ رونمایی شد.

 

آیت الله نجفی در این باره گفت: مرتضی خواجوند سریوی، که تاکنون چندین کتاب در حوزه های فرهنگی، علمی و تاریخی، تالیف کرده به مدت یک سال، مشغول کار گردآوری و تدوین کتاب حدیث نخبگان بود و سرانجام این کتاب با حمایت جامعه روحانیت مبارز، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و دانشگاه آزاد اسلامی، به چاپ رسید.

 

امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) ادامه داد: در نگارش کتاب حدیث نخبگان، صدها ساعت مصاحبه با بنده و شمار زیادی از استادان دانشگاه و حوزه و فرهیختگان و نخبگان علمی کشور توسط مرتضی خواجوند انجام شد و سرانجام پس از یک سال، این کتاب در هفت فصل، تنظیم شد. حقیقتا نگارش این کتاب، زحمت زیادی برد و بنده در تمام مراحل تدوین کتاب حدیث نخبگان، راهنمایی های لازم را به مولف داشتم.

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین «حجت الله ذاکر» نیز با اشاره به اهتمام آیت الله نجفی در تربیت طلاب متدین، مهذب و انقلابی، اظهار کرد: ایشان باوجود همه مراتب والای علمی و فقهی و اجتهادی و کلامی، تصمیم گرفت از قم به تهران هجرت کند و مدیریت مسجد جامع نبی اکرم(ص) را در منطقه مهمی از شرق تهران به عهده بگیرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: حضرت آیت الله آقای نجفی جزو علمایی است که در عرصه های مختلف علمی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، نمونه است.

 

وی ادامه داد: آیت الله نجفی در دوران دفاع مقدس، ۲۵ مرتبه در کنار رزمندگان اسلام حاضر شد و موجب تقویت روحیه ایمانی و اعتقادی و مبارزاتی در میان رزمندگان شد.

 

 اجرای گروه همسرایی «محراب» بخش بعدی مراسم نکوداشت آیت الله نجفی تهرانی بود.

 

«مرتضی طاهری» نیز در این مراسم با اشاره به آشنایی چهل ساله خود با آیت الله محمدحسین نجفی و آیت الله ضیاءالدین نجفی، اظهار کرد: این دو بزرگوار، مرکز مبارزات علیه نظام طاغوت در شرق تهران بودند.

 

این مداح اهل بیت(ع) افزود: ما هرچه داریم از علما است و اگر بزرگانی همچون آیت الله نجفی نبودند امروز ما برداشتی نادرست از دین داشتیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.