کیک سیب و دارچین

کیک سیب و دارچین یکی از کیک هایی است که در تهیه آن از ادویه استفاده می شود و ترکیب سیب و دارچین طعم مطلوبی به آن می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، میل کردن این کیک برای صبحانه یا عصرانه، دلچسب خواهد بود. مواد لازم آرد ۱ ونیم پیمانه شکر ۱ پیمانه سیب خردشده نصف پیمانه روغن مایع ¼ پیمانه دارچین نصف قاشق مرباخوری بکینگ پودر نصف قاشق سوپخوری تخم مرغ ۲ عدد شیر ¼ پیمانه طرز تهیه

برای تهیه کیک سیب و دارچین ابتدا سیب ها را به صورت نگینی خرد و بعد با دارچین مخلوط کنید و کنار بگذارید، زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و سفیده را جداگانه هم بزنید تا ابری شود.

طرزتهیه کیک سیب ودارچین

در مرحله بعد زرده تخم مرغ را با دارچین و شکر مخلوط کنید و تا حدی با همزن بزنید که مواد کش دار و سفید شود بعد روغن و شیر را اضافه کنید و دوباره کمی با همزن بزنید.

اموزش کیک سیب ودارچین

در این مرحله از پخت باید آرد و بکینگ پودر و سفیده زده شده را به مخلوط زرده اضافه کنید و با قاشق مواد را با هم مخلوط کنید، بعد سیب های خرد شده و آغشته به دارچین را به مواد اضافه و مخلوط کنید.

کیک سیب دارچین

قالب را چرب و آردپاشی کنید و مایه را در قالب بریزید، در صورت تمایل می توانید روی کیک چند تکه سیب خلال شده قرار دهید و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا بپزد.

آموزش کیک سیب ودارچین

بعد از اینکه کیک را از فر خارج کردید اجازه دهید خنک شود، سپس از قالب در آورید. پیشنهاد: در تهیه کیک سیب و دارچین می توانید از مقداری کشمش نیز استفاده کنید. منبع: اور سوییت

دیدگاه تان را بنویسید