لازانیای سبزیجات، مناسب برای ناهار شما

 لازانیا یک غذای ایتالیایی است که بیشتر افراد خانواده به آن علاقه مندند و می توانید به عنوان یک وعده آن را تهیه کنید که با سبزیجات مختلف، طعم بهتری می گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ اگر برنامه ای برای ناهار امروز در نظر نگرفته اید،‌ دست به کار شوید و با ما به تهیه لازانیای سبزیجات بپردازید. طرز تهیه لازانیای سبزیجات نوع اول: لازانیا سبزیجات,لازانیا سبزیجات بادمجان,لازانیای سبزیجات مواد لازم:

لازانیا ۵۰۰ گرم
قارچ قطعه قطعه شده ۵۰۰ گرم
فلفل سبز خرد شده ۳/۴ فنجان
پیاز خرد شده ۳/۴ فنجان
سیر خرد شده ۳ حبه
روغن ۲ قاشق غذا خوری
سس اسپاگتی ( رب و گوشت چرخ کرده و پیاز ) ۷۵۰ گرم
ریحان خشک شده ۱ قاشق چای خوری
پنیر خامه ای ۵۰۰ گرم
پنیر موزارلای خرد شده ۴ فنجان
تخم مرغ ۲ عدد
پنیر پارمزان رنده شده ۱/۲ فنجان
طرز تهیه: رشته لازانیا را در یک قابلمه بزرگ آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. سپس با آب سرد شست و شو دهید و آب را خالی کنید. در یک تابه بزرگ، قارچ، فلفل سبز، پیاز و سیر را در روغن هم بزنید و بپزید. مخلوط را به سس پاستا و ریحان اضافه و بگذارید بجوشد. حرارت را کاهش داده و بگذارید برای ۱۵ دقیقه بپزد. پنیر خامه ای، دو فنجان پنیر موتزارلا و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. فر را از قبل تا دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتیگراد) گرم کنید. ظرف مورد نظر را چرب کرده و انتهای ظرف چرب را با یک فنجان سس گوجه فرنگی بپوشانید. هر نصف لایه لازانیا را با مخلوط پنیر، سس و پنیر پارمسان بپوشانید و لایه سازی را ادامه دهید و روی آنها را با دو فنجان پنیر پارمسان باقیمانده بپوشانید. به مدت ۴۰ دقیقه طبخ کنید، سپس فویل را از روی آن بردارید و قبل از سرو کردن بگذارید روی آن طلایی شود. طرز تهیه لازانیا سبزیجات نوع دوم: لازانیا سبزیجات,لازانیا سبزیجات بادمجان,لازانیای سبزیجات طرز پخت لازانیا سبزیجات مواد لازم: روغن زیتون =۲ قاشق غذاخوری سیر خرد شده = ۱ حبه پیاز معمولی به دقت خرد شده =۱ عدد قارچ ورقه شده =۱/۵ فنجان کرفس خرد شده =۱ ساقه هویج متوسط خرد شده =۱ عدد کدوی سبز تکه شده =۱ عدد کدوی زرد تکه شده =۱ عدد گوجه فرنگی رنده شده=۱/۵ لیوان رب گوجه فرنگی =۲ قاسق غذاخوری آویشن یا ادویه های ایتالیایی مختلف =۱ قاشق غذاخوری فلفل سیاه آسیاب شده =به مقدار لازم برگ اسفناج خرد شده =۲ عدد پنیر رنده شده بدون چربی =۳/۴لیوان طرز تهیه: اجاق را از قبل در دمای ۳۷۵ درجه گرم کنید و ظرف لازانیا را با اسپری روغن که چسبندگی ایجاد نمی کند چرب کنید. روغن را در یک ماهی تابه بزرگ داغ کنید، سیر، پیاز، قارچ ها، کرفس، کدو ها را ۱۰ دقیقه سرخ کنید تا زمانی که سبزی ها نرم شوند. سپس رب گوجه فرنگی، ادویه و فلفل سیاه را بریزید. سپس آن را جوش آورید و ۱۰ دقیقه در این حالت نگه دارید. سپس اسفناج را با آن مخلوط کنید. آنگاه سس را با پنیر مخلوط کرده و ورقه های لازانیا را چیده و این مواد را با پنیر داخل آن وارد کنید و سپس ورقه دیگر و به همین ترتیب ادامه دهید و به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۳۷۰ درجه حرارت دهید. به صورت داغ با تزئینات مصرف کنید. این لازانیای کم چرب شامل سبزیجات رنگی است که آن را تبدیل به یک شام سالم و مغذی می کند. شما حتی می توانید آن را تهیه کنید و در یخچال نگه دارید تا آماده پخت شود. اگر این کار را کردید بگذارید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه قبل از اینکه در اجاق قرار گیرد در دمای اتاق بماند. امیدواریم با تهیه این لازانیای سبزیجات خوشمزه، لذت کافی را برده و لحظه های خوشی را در کنار خانواده سپری کنید. منبع: آکا ایران

دیدگاه تان را بنویسید