چگونه از کامواهای دورریختنی استفاده کنیم؟

اگر اهل بافتن هستید، حتما همواره مقداری از کاموایتان اضافه می ماند پس بهتر است با استفاده از آن یک اثر هنری جدید به وجود آورید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کاموا بافتن را - هرچند کوچک و مختصر- بیشتر خانم‌ ها تجربه کرده‌ اند؛ به‌طور مثال بافتن کلاه، شال گردن، ژاکت و... . به‌ طور حتم اگر اهل این هنر باشید هر بار که پوشاکی را می‌ بافید مقداری از نخ کاموای شما اضافه می‌ آید و خیلی وقت‌ ها شاهد جمع شدن گلوله نخ‌ های کوچک و بزرگ رنگارنگی هستید که شاید نمی‌ دانید با آنها چکار کنید.

ما به شما می‌ گوییم که با این نخ کامواهای اضافه چه کنید. شما می‌ توانید با این نخ‌ های اضافه، یک پادری یا جلو دری، رو میزی یا حتی روتختی‌ جالب ببافید که بسیار شاد و دیدنی خواهد شد. در اینجا ما بافت ۲ مدل از این نمونه‌‌ ها را آموزش خواهیم داد و شما به‌ طور حتم می‌ توانید از این روش‌ ها استفاده و در کنار خلاقیت خودتان آثار بسیار جالبی را خلق کنید.

راه اول

یکی از گلوله نخ‌ ها را بر‌دارید. با قلاب متوسط ۲۵ الی ۳۰ زنجیره بزنید. بعد به تعداد زنجیره‌ ها پایه بلند ببافید. درصورت تمایل اگر بخواهید یک جلو دری بیضی داشته باشید، پایه‌ ها را یک‌ بار از زیر و یک‌ بار از روی پایه به‌ صورت دور زدن زنجیره ببافید.

بعد از ۳ رج، شروع به اضافه کردن پایه‌ ها کنید؛ به‌طور مثال هر ۵ پایه یک پایه اضافه ‌کنید تا جایی که بافت ما به‌صورت چین چین یا کاسه‌ ای نشود، سپس به بافت‌ ادامه دهید. این اضافه کردن پایه‌ ها را در قسمت‌ های مختلف کار انجام بدهید تا کاری صاف و یکنواخت داشته باشید. هر زمان که نخ‌ تان تمام می‌ شود انتهای آن را به نخی جدید با رنگی متفاوت که دارید گره بزنید و بافت‌ تان را ادامه بدهید.

وقتی کار به اندازه دلخواهتان رسید انتهای کار را کور کرده و بافت‌ تان را روی زمین کاملا باز کنید. پارچه ضخیمی را انتخاب کرده و زیر کارتان بیندازید و به اندازه ۴ سانت بیشتر از سایز بافت جهت جای دوخت برش بزنید سپس به پشت کار وصل کرده و پس از وصل‌کردن کار را پشت و رو کنید. قسمتی را که برای این کار باز گذاشته‌اید تمیز و بدون درز با نخ و سوزن بدوزید. بافت به‌دست آمده را می‌ توانید جلوی در حمام، اتاق و هر جای دیگری که دوست دارید پهن کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

راه دوم

حال به مدل و طرح دومی که با این کامواهای رنگارنگ می‌ توانید یک جلو دری، رو تختی و یا حتی رومیزی تهیه کرد توجه کنید؛ با ۲ میل درشت یا ریز به تناسب ضخامت نخ‌ هایتان به تعداد ۱۰ الی ۲۰ پایه سر بیندازید سپس به‌ صورت بافت ساده در قطعه‌ های مربع یا مستطیل بر اساس سلیقه خودتان در رنگ‌ های مختلف کار را ببافید. اگر می‌ خواهید رو تختی داشته باشید اندازه طول و عرض روتختی خود را بگیرید و مساحت به‌دست آمده را تقسیم بر اندازه هر مربع از لحاظ مساحت کنید. عدد به‌ دست آمده همان تعداد مربع‌ هایی است که باید ببافید و پس از بافتن به هم وصل ‌کنید. اگر دوست دارید جلو دری داشته باشید می‌ توانید در یک کادر مستطیل تعداد ۴در ۶ مربع با ابعاد ۱۰در ۱۰سانت را ببافید و سپس از پشت به هم وصل کنید بعد برای محکم‌ تر شدن و مقاومت بیشتر کار، همانند طرح بیضی که در مورد قبلی توضیح دادیم از پارچه ضخیمی برای زیر کار به‌ عنوان آستر استفاده کنید. حال از کار هنری‌ تان لذت ببرید و آن را در هر جایی که می‌ خواهید بیندازید و از این خلاقیت و استفاده بهینه‌ ای که از کامواهای بی‌ استفاده و کنار گذاشته‌ تان داشته‌ اید خوشحال باشید. از مزایای این کار این است که درصورت کثیف شدن کار دستی‌ تان، خیلی راحت می‌ توانید آن را در ماشین لباسشویی انداخته و بشویید یا اگر قصد شست‌ و شوی دستی آن را دارید می‌ توانید آن را به آرامی و با صابون شست‌ و شو دهید.

منبع: سایت همشهری آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید