پژوهشگر مؤسسه امام موسی صدر درباره روش امام موسی صدر در تفسیر قرآن با اشاره به اینکه می‌توان روش امام موسی صدر را اجتهادی دانست، گفت: همچنین امام موسی صدر برای تفسیر آیات مختلف از آیات دیگر قرآن کمک گرفته و از این جهت روش او قرآن به قرآن هم هست.
مهدی فرخیان مترجم کتاب "برای زندگی" امام موسی صدر درباره این کتاب به مهر گفت: امام موسی صدر دو گونه تفسیر دارد یک گونه آن مجموعه گفتارهایی است که سحرهای ماه رمضان از رادیو رسمی لبنان پخش می‌شده است که تحت عنوان "حدیث سحرگاهان" به فارسی ترجمه شده است. این گفتارها شامل آیاتی است که امام از جای جای قرآن انتخاب و تفسیر آنها را ارائه می‌کرد.

وی افزود: گونه دیگر تفسیرهای امام موسی صدر درس‌گفتارهایی است که وی به نیروهای جنبش امل می‌گفته است. این درس‌گفتارها شامل سور قصار است که از برنامه‌های رادیویی مفصل‌تر هستند و در آنها به جزئیات بیشتری پرداخته شده است. مقدمه کتاب "برای زندگی" مقاله‌ای است که امام موسی صدر در مجله العرفان درباره تفسیر نوشته بود.

این مترجم در ادامه افزود: امام موسی صدر در این مجموعه ابتدا شأن نزول سور و آیات را مطرح و سپس درباره واژه‌های مهم آن سوره بحث لغوی دارد، در ادامه دیدگاه‌های مختلف تفسیری را بیان و در نهایت آنها را نقد و دیدگاه خود را می‌آورد.

این پژوهشگر درباره روش امام موسی صدر در این تفسیرها هم اظهار داشت: می‌توان روش امام موسی صدر را اجتهادی دانست. همچنین امام موسی صدر برای تفسیر آیات مختلف از آیات دیگر قرآن کمک گرفته و از این جهت روش او قرآن به قرآن هم هست

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.