بد نشستن منجر به درد قلب می شود!

یک فیزیوتراپ گفت: گاهی بد نشستن علائمی را در بدن به وجود می آورد که با بیماری های قلبی اشتباه گرفته می‌ شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر مرتضی عزیزیان، فیزیوتراپ در خصوص تاثیرات نشستن نامناسب گفت: نشستن‌ های طولانی مدت همراه با پر نکردن قوس کمر و نیز خم‌ شدن ستون فقرات از ناحیه مهره‌ های سینه‌ ای، موجب کاهش حجم فضای داخلی قفسه‌ سینه و فشردگی احشایی مانند ریه می شود.

وی افزود: همچنین این طرز نشستن در طولانی‌ مدت موجب تغییر حالت و جا به جایی ارگان‌ های داخلی بدن و نیز تغییر و جا به جایی عروق خون آورنده و خون برنده و نیز شریان‌ های دیگر به صورت جزئی یا حتی چشمگیر خواهد شد.

این فیزیوتراپ خاطرنشان کرد: این جا به جایی و تغییر حالت برخی ارگان‌ ها از نظر سیستمیک علائمی را در بدن فرد ایجاد می‌ کند که تغییرات آریتمی (ضربان قلب) و نامنظم شدن آنها از جمله این علائم هستند.

عزیزیان ایجاد درد در ناحیه کتف چپ را از جمله این علائم عنوان کرد و افزود: این درد می‌ تواند باعث ایجاد تغییراتی شده، علائمی شبیه بیماری‌ های قلبی ایجاد کرده و الگویی از درد شبیه بیماری‌ های قلبی ایجاد کند که در بسیاری موارد با درد واقعی قلب اشتباه گرفته می‌ شود.

عزیزیان خاطرنشان کرد: قوز کردن می‌ تواند موجب ایجاد فشار بر روی دیسک‌ های مابین مهره‌ های سینه‌ ای شود و با فشار بر روی این دیسک‌ ها و سطوح مفصلی مجاور آنها موجب ارجاع درد به قدام قفسه سینه شود.

این فیزیوتراپ توصیه کرد: افراد چنانچه در ناحیه قفسه سینه خود احساس درد کرده و علائم بیماری‌ های قلبی را دارند باید در سریع‌ ترین زمان با مراجعه به پزشک از عدم ابتلا به بیماری‌های قلبی اطمینان پیدا کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه بیماری قلبی تشخیص داده نشد و درد نیز همچنان ادامه داشت، باید توجه به دردهای کمر و قفسه‌ سینه ناشی از عدم نشستن مناسب مورد توجه قرار گیرد.

عزیزیان درمان‌ های موثر در این زمینه را اصلاح ارگونومی بدن و انجام یک سری حرکات درمانی به نام "مانیپولاسیون" عنوان کرد و گفت: انجام حرکات مانیپولاسیون که جدای از حرکات ورزشی معمولی است، باید تحت نظر پزشک متخصص و دوره دیده انجام شود تا آسیبی به فرد وارد نشود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید