به گزارش جماران، شرق نوشت:

رییس‌ «قرارگاه عمار» می‌گوید نیروهایی که در زمان ریاست‌جمهوری سید‌محمد خاتمی هم به‌صورت «خودجوش» اقدام عملی برای مقابله با بدحجابی انجام می‌دادند باید مجوز می‌گرفتند. مهدی طائب تاکید کرده: «اگر کسی اقدام عملی بکند و مجوز نداشته باشد، اقدامی حرام انجام داده است. آن چیزی که ولی‌فقیه تایید کرده است، تذکر لسانی است.» او همچنین گفته: «اگر کسی اقدام عملی بکند و مجوز نداشته باشد این اقدام از بعد اجتماعی، نوعی جرم محسوب می‌شود.»
مهدی طائب هفته گذشته نیز در واکنش به صحبت‌های دبیرکل انصار حزب‌الله مبنی بر اینکه «انصار برای فعالیتش نیازمند مجوز نیست» گفته بود: «با وجود فعالیت نیرو‌های انتظامی برای مقابله با بدحجابی، نیازی به برادران انصار حزب‌الله و گروه‌های سیار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیست.» طائب روز گذشته در گفت‌وگو با «آریا» نیز بار دیگر تاکید کرد که «ولی‌فقیه تنها تذکر لسانی را تایید کرده است... اقدام عملی در جامعه اسلامی به بی‌نظمی می‌انجامد و بی‌نظمی بالاترین ناهنجاری است و حقیقت امنیت اجتماعی را از بین می‌برد.»
به اعتقاد او «تذکر لسانی منعی ندارد و مومنان باید انجام دهند اما تذکر عملی، در زمان ریاست‌جمهوری آقای خاتمی بدون مجوز، ممنوع بود. آن زمان هم کسی اقدامی عملی نمی‌کرد و اگر هم انجام می‌داد به فرد خاطی تذکر می‌دادند و با او برخورد می‌کردند که بدون مجوز، دست به اقدامی خودسر زده است.» مهدی طائب همچنین گفته: «بدحجابان ایمان کامل به خدا ندارند» و دلیل اصلی گسترش بدحجابی در کشور را «ضعف ایمان» دانسته است. هرچند او گفته ارزیابی‌اش اینگونه است که «با توجه به رسانه‌ها و تخریب‌هایی که در این زمینه وجود دارد، جامعه خوب عمل کرده است.»
انتقاد «انصار» از موضع سایت «سازمان تبلیغات اسلامی»
اما ماجرای گشت‌های سیار گروه انصار حزب‌الله که بنا بر اعلام معاون اجتماعی نیروی انتظامی دیگر قرار نیست به خیابان‌ها بیایند به اینجا ختم نمی‌شود. روز گذشته گروه انصار حزب‌الله در جوابیه‌ای به مقاله‌ای که چندروز قبل در سایت موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی «تبیان» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد، واکنش نشان داد. سایت تبیان مقاله‌ای با عنوان «حمله موتوری‌ها به بدحجاب‌ها» منتشر کرده بود که به حضور گشت‌های انصار در خیابان‌های شهر نقدهایی جدی وارد کرده بود. گروه‌ انصار‌ حزب‌الله در پاسخ به این مطلب جوابیه‌ای منتشر کرده که در آن آمده است: «گزارش تحلیلی پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی قبل از هرچیز به جهت مهجوریت و تحلیل مذبور به‌قدری مغلطه‌آمیز و به‌دور از عدل و انصاف نگارش شده که لحن آن یادآور (اشداء علی انفسهم) به‌جای (اشداء علی الکفار) است.»در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «1- آیا مطمئن هستید مفاد حکم رهبر معظم انقلاب در تصدی مسوولیت سازمان و راهبردهای برگرفته از آن را فراموش نکرده‌اید. توصیه دوستانه داریم که یک‌بار دیگر مرور کنید!
2- آیا این سازمان تبلیغات، همان سازمانی است که زمانی حضرت آیت‌الله شیخ احمد جنتی سکاندار آن بود؟ بسم‌الله. این شما و این آیت‌الله جنتی و خطبه‌ها و مواضع سیاسی و فرهنگی ایشان!!
3- خدا نکند سازمان تبلیغات به‌صرف استفاده از بودجه دولتی از منش و زی یک نهاد انقلابی به‌در شود و مانند مجموعه الازهر در مصر یا سازمان‌های اوقاف در اکثر کشورهای مسلمان مویدالدوله مطلق شود که هرگز چنین مباد!»
سایت «تبیان» نیز جوابیه «انصار حزب‌الله» را بی‌پاسخ نگذاشته و نوشته است: «قابل ذکر است سایت تبیان وظیفه خود دانسته تا با نقد به گشت انصار حزب‌الله آن هم از سر دلسوزی و برادرانه و نه از سر تخریب و رقابت‌های سیاسی، همگان را نسبت به بروز تحرکات خودسرانه و غیرقانونی و همچنین رفتارهایی با بازدهی منفی هشدار دهد.» در ادامه این مطلب تاکید شده که این رویکرد برای این است که «رفتارهای خارج از قانون که در سالیان گذشته از طرف طیف‌های مختلف باعث شده تا مردم آسیب‌های بسیاری را متحمل شوند، تکرار نشود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.