دبیر کل سازمان ملل روز جمعه در حاشیه ششمین نشست ائتلاف صلح سازمان ملل در جزیره بالی با رییس جمهوری اندونزی دیدار و دو طرف آخرین تحولات غزه را بررسی کردند.

به گزارش جماران، ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل و ˈسوسیلو بامبانگ یودهویونوˈ رییس جمهوری اندونزی در این دیدار آخرین پیشرفت ها در خصوص پایان درگیری ها در خاورمیانه و حملات رژیم صهیونیستی به غزه را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین اجرای موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری اندونزی را به یودهویونو تبریک گفت.

ˈمارتی ناتالیگاواˈ وزیر امور خارجه اندونزی پس از این دیدار در سخنانی، گفت که دو طرف اظهار امیدواری کردند آتش بس تا هفته های آینده در غزه ادامه یابد تا دلیل اصلی حمله رژیم اشغالگر قدس به مردم فلسطین مشخص شود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ روز سه شنبه اعلام کرد که با رژیم صهیونیستی در باره برقراری آتش بس دراز مدت به منظور پایان دادن به تهاجم 51 روزه ارتش این رژیم به غزه به توافق رسیده است.

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز خرسندی از توافق آتش بس نامحدود میان سران فلسطینی و رژیم صهیونیستی گفته بود که برقراری یک آتش بس پایدار ضامن آینده ای روشن برای مردم فلسطین و اسرائیل خواهد بود.

وزیر امور خارجه اندونزی در ادامه در خصوص دیدار بان کی مون با رییس جمهور این کشور گفت که دو طرف در این دیدار بر توسعه اقتصادی غزه تاکید و در مورد فشار رژیم صهیونیستی بر مردم فلسطین اظهار نگرانی کردند.

مارتی ناتالیگاوا تصریح کرد که بان کی مون و سوسیلو بامبانگ یودهویونو همچنین در مورد شرایط سوریه و عراق گفتگو کردند.

گزارش رسانه های اندونزی حاکیست که دبیر کل سازمان ملل در بالی با ˈجوکو دیدودوˈ رییس جمهور منتخب اندونزی نیز دیدار و دو طرف در خصوص همکاری جاکارتا با سازمان ملل و چالش های پیش روی جهان تبادل نظر کرده اند.

ششمین نشست ائتلاف تمدن های سازمان ملل با شعار ˈاتحاد در تنوع: احترام به تفاوت ها برای ارزش های مشترکˈ روز گذشته (پنجشنبه) با حضور یک هیات از ایران در جزیره بالی اندونزی گشایش یافت.

محمود فرازنده سفیر جمهوری اسلامی ایران و هیاتی از کارشناسان ایران در این نشست که تا روز شنبه ادامه دارد، شرکت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.