جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: باید پلیس و سپاه پاسداران در برخورد با ناهنجاری های مشهود اجتماعی هماهنگ شوند، زیرا برخورد با ناهنجاری های اجتماعی ظرافت خاصی دارد و باید در روش ها دقت کرد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، سردار «حسین اشتری» روز چهارشنبه در همایش سراسری «ارتقای فرهنگ خدمت رسانی در سایه امنیت پایدار» افزود: اگر روش های برخورد با ناهنجاری های اجتماعی دارای اشکال است، باید این روش ها اصلاح شود، اما نباید اصل کار را متوقف کرد.

** وجود برخی ناهنجاری ها در فرودگاه ها

وی با اشاره به وجود برخی ناهنجاری ها در برخی فرودگاه ها گفت: وقتی به فرودگاه ها می روید، گویی این بخش تافته جدا بافته ای از جامعه است و ربطی به جامعه ندارد، در حالیکه افراد اگر اعتقادی هم نداشته باشند، باید قوانین را رعایت کنند.

سردار اشتری با بیان اینکه ما یک جامعه اسلامی هستیم و به ارزش ها اعتقاد داریم گفت: منویات امام راحل و مقام معظم رهبری برای ما ملاک است، بر این اساس با برخی که ناهنجاری می کنند باید برخورد شود تا دیگر جسارت نداشته باشند با وضعیت آنچنانی در فرودگاه ها حاضر شده و در برابر برخورد ماموران، عده ای نیز بگویند که نباید برخورد کنید، بر همین اساس نیازمند همکاری بیشتر هستیم.

** اقدامات موثر انجام شود نه تندروی

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر کنیم، افزود: به عنوان یک دستگاه انتظامی و یک رابط باید اقدامات موثر انجام شود نه اینکه تندرویی کنیم و بدون تدبیر وارد عمل شویم، بر این اساس باید کار فرهنگی زیربنایی و ارشادی انجام شود و نگذاریم محیط باعث هنجارشکنی و آزار خانواده های متدین شود.

** افتخار ناجا خدمتگزاری به مردم است

سردار اشتری ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به مترددین به فرودگاه، از وظایف ما است زیرا وظیفه خدمت رسانی داریم. از آنجاییکه یکی از خواسته های ما مبارزه با آمریکاست، خدمت رسانی به مردم می تواند آن را برآورده کند و نیروی انتظامی افتخار می کند که خدمتگزار مردم است.

وی گفت: در زمینه خدمت رسانی، آمارهای موجود قابل ملاحظه است که در سطح کشور در زمینه خدمت رسانی خدمات زیادی ارائه شده، اما خدمات در این حوزه (برخورد با ناهنجاری ها در فرودگاه ها) بسیار ظریف تر است.

** تفاوت بین ماموران فرودگاه با سایر ماموران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: سرعت و دقت عمل ماموران نشانگر پیشرفت کشور است اما باید گفت، بین ماموران کلانتری و ماموران فرودگاه ها تفاوت وجود دارد.

وی گفت: هرچند هر یک در جای خود دارای اهمیت هستند، اما فرودگاه ها ورودی های کشور به شمار می آیند و ماموران فرودگاه اولین افرادی هستند که میهمانان با آنها مواجه می شوند، براین اساس باید بهترین برخورد را داشته و مرتب بوده و بر اجرای ماموریت خود تسلط داشته باشند.

سردار اشتری ادامه داد: بالاترین هدف ما ارتقا فعالیت و خدمات رسانی است و سه ضلع پلیس، فرودگاه و سپاه، تامین کننده امنیت فرودگاه ها هستند که باید هماهنگی زیادی با یکدیگر داشته باشند.

** نو شدگی در دستور کار است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: سازمانی هستیم که نو شدگی و به روز شدگی را در دستور کار داریم و اگر نگاهی به کشورهای پیرامون خود بیاندازیم، متوجه می شویم که این کشورها ناامن هستند، اما شاخص های جرایم اجتماعی و امنیتی در ایران در وضعیت مناسبی قرار دارد.

** فرودگاه ها همواره مورد توجه دشمنان بوده است

سردار اشتری ادامه داد: دشمنان ما همواره در اتاق های خود برنامه ای برای ناامن کردن کشور طراحی می کنند، اما تاکنون نتوانسته اند کاری انجام دهند. این در حالیست که فرودگاه ها و مرزهای هوایی به عنوان یک محل مناسب همواره مورد توجه بوده است.

** امنیت پرواز بسیار مهم است

وی ادامه داد: امنیت پرواز نیز بسیار مهم است و از زمانیکه سپاه این ماموریت را برعهده گرفته، با توجه به اشراف اطلاعاتی که داشته، وضعیت مطلوب تر شده است.

** استفاده از تکنولوژی های به روز

سردار اشتری با اشاره به اهمیت استفاده از تکنولوژی های به روز در کنترل امنیت هوایی گفت: جدیدترین تکنولوژی ها باید وارد عرصه شود و علاوه بر امکانات لازم باید از نیروی انسانی آموزش دیده استفاده شود و مدیریت و روحیه جهادی در کنار نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده، سرلوحه کار قرار گرفته و تجهیزات نیز که بسیار تضمین کننده است، مورد توجه قرار گیرد.

** اعلام آمادگی برای همکاری با صنعت هواپیمایی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با صنعت هواپیمایی و مجموعه فرودگاه های کشور گفت: پلیس برای پیشرفت پا به پای آنها در راستای گسترش امنیت فعالیت خواهد کرد، بگونه ای که در سفر حج در سال های اخیر دستاوردهای خوبی داشته ایم و هیچ زائری دستگیر نشده، هرچند که ماموران عربستانی بدنبال آبروریزی بوده اند و با ما عناد داشته و می خواستند نقطه ضعفی از ما بگیرند، اما خوشبختانه حج امسال بدون هیچگونه برگشت زائری انجام شد.

وی با تاکید بر فرهنگسازی برای زائران افزود: زائران باید قبل از ورود به فرودگاه بدانند چه ابزاری را با خود حمل و چه وسایلی را حمل نکنند.

** افراد ممنوع الخروج باید از قبل مطلع شوند

سردار اشتری گفت: قوه قضاییه ممنوع الخروجی ها را به نیروی انتظامی اعلام می کند، این در حالیست که برخی افراد شبانه به ما زنگ زده اند که ممنوع الخروج شده اند، در حالیکه خود و خانواده هایشان از این موضوع خبر نداشته اند، به همین دلیل باید اطلاع رسانی لازم به افراد قبل از آمدن آنها به فرودگاه انجام شود.

وی تصریح کرد: البته هر ممنوع الخروجی مبنی بر خلافکار یا جنایتکار بودن افراد نیست، بلکه ممکن است این افراد بدهکار مالی باشند، به همین دلیل باید ساز و کاری برای اطلاع رسانی به موقع انجام شود.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در راس امور کنترل فرودگاه و مسافران ممکن است ناهماهنگی هایی وجود داشته باشد که باید آیین نامه شفاف در این زمینه ابلاغ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.