عزت الدوری از سران حزب منحل بعث که نقش زیادی را در اشغال بخش هایی از عراق به دست گروه تروریستی داعش و همکاری چشمگیری با این گروه در ارتکاب جنایت داشته است، از آسیب داعشی ها در امان نماند و منابع خبری از اشغال و غارت منزل وی خبر می دهند.

به گزارش جماران، جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری المصدر نیوز نوشت: شاهدان عینی گفته اند عناصر داعش منازل برخی از وابستگان جماعت بعثی نقشبندیه از جمله خانه عزت الدوری و برخی نزدیکان وی که حاضر به بیعت با ابوبکر البغدادی به عنوان خلیفه نشده اند را اشغال و غارت کرده اند. داعشی ها اموال منازل این افراد را به نام خلافت مصادره کرده اند.

حدود 40 روز پیش، منابع عراقی اعلام کرده بودند که در حمله جنگنده های عراقی به یک ستون نظامی تروریست ها در منطقه الضلوعیه استان صلاح الدین، عزت الدوری یکی از مهم ترین سرکرده های تروریست ها همراه با چندین نفر دیگر کشته شدند.

با این حال برخی از اعضای جماعت نقشبندیه که وابسته به عزت الدوری هستند، از بیعت با ابوبکر البغدادی رهبر و خلیفه خودخوانده داعش خودداری کرده و اخیرا خلافت او را نامشروع خوانده اند؛ امری که به بروز مجدد اختلافات بین نقشبندی ها و داعشی ها منجر شد.

این دو گروه پیشتر هم بر سر تقسیم غنایم، زنان و مناطق تحت نفوذ با یکدیگر درگیر شده بودند.

عزت ابراهیم الدوری فرمانده نظامی اسبق عراقی، معاون اول سابق صدام حسین رئیس جمهور عراق و نایب رییس شورای موسوم به رهبری انقلاب عراق تا سال ۲۰۰۳ و اشغال عراق توسط آمریکا بود.

وی مهمترین مقام ارشد حزب منحله بعث عراق است که جایزه ده میلیون دلاری برای دستگیری وی تعیین شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.