یک مقام رسمی نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در پایان مذاکرات سه روزه ایران و 1+5 گفت: در این مذاکرات هیچ پیشرفتی نداشتیم. در همه موضوعات اختلاف وجود دارد و البته این موضوع طبیعی است. زیرا هیچ کس نباید انتظار پیشرفت ملموس را در این مدت داشته باشد.

به گزاش جماران به نقل از ایرنا، این مقام افزود: البته مذاکرات ادامه خواهد داشت و در خرداد ماه حداقل دو دور مذاکره خواهیم داشت، اما تاریخ دقیق آن نیازمند نهایی کردن همه طرف ها است.

وی گفت: در 4 روز گذشته مذاکرات نزدیک و فشرده ای صورت گرفت و اگر چه در این مذاکرات پیشرفت نداشتیم ولی این موضوع غیر طبیعی نخواهد بود. زیرا ما در ژنو 2 مذاکرات ایران و 1+5 با دعوا خاتمه پیدا کرد، اما دوباره در ژنو 3 توانستیم به توافق برسیم.

این مقام رسمی نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد: نگارش متن توافق نمی تواند صورت بگیرد تا زمانی که اختلاف های طرفین حل نشود. موضع ما از ابتدا تا الان برای تثبیت حقوق مردم و خطوط قرمز هیچ تغییری نکرده و هیچ سازشی در این موارد صورت نخواهد گرفت.

وی گفت: یکی از دلایلی که در این دوره پیشرفت خاصی صورت نگرفت، زیاده خواهی طرف مقابل است.

این مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران افزود: تا زمانی که دیدگاه های طرف مقابل مبتنی بر واقعیت ها نباشد، امکان رسیدن به تفاهم صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.