امام‌جمعه قم گفت: اینکه گفته می‌شود جزئیات مذاکرات تحت نظر رهبر انقلاب است، حرف دقیقی نیست با توجه به هشدارها و اظهارنظرات رهبری در این باره، در واقع مذاکرات برای کسب تجربه تلخ برای کسانی است که روحیه استکباری آمریکا را باور نداشتند.

به گزارش جماران، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به بایسته‌های حوزه انقلابی و تربیت فقیه اظهار داشت: تبلیغ تشیع در دیگر کشورها باید مورد توجه حوزه انقلابی باشد و طلاب باید برای تبلیغ آموزه‌های دینی زبان عربی و دیگر زبان‌ها را مسلط باشند.

امام‌جمعه قم به تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا هیچ تغییری در رفتار خود در مواجه با جمهوری اسلامی نداده است، این عهدشکنی چهره واقعی آمریکا را برای افکار عمومی کشور نشان داد که هنوز همان خصوصیت استکباری و خصومت شیطانی و سینه‌ای پرکینه از جمهوری اسلامی دارد.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که به‌دنبال بزک کردن آمریکا هستند تا دشمنی آمریکا با ایران را در حد سوءتفاهم تقلیل بدهند در این قضیه دست‌شان رو شد، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود جزئیات مذاکرات تحت نظر رهبر انقلاب است حرف دقیقی نیست با توجه به هشدارها و اظهار نظرات رهبری در این باره، در واقع مذاکرات برای کسب تجربه تلخ برای کسانی است که روحیه استکباری آمریکا را باور نداشتند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مذاکره کنندگان باید در برابر بدعهدی‌های شیطان بزرگ بایستند، گفت: مسئولان برای فائق آمدن در برابر مشکلات باید نگاه ویژه به صنعت، مبارزه جدی با حقوق‌های نجومی و قاچاق، پرهیز از واردات اضافه، دانش‌بنیان شدن بخش‌های اساسی اقتصاد، اعتماد به متخصصان و جوانان، پرهیز از زندگی اشرافیت، استفاده از ظرفیت بسیج در همه عرصه‌ها، ترویج و پایبندی مسئولان به اخلاق و دل بریدن از بیگانگان را در دستور کار قرار دهند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت خاطرنشان کرد: اسلام، وحدت مسلمانان و نیروهای مؤمن را از واجبات قرار داده است و باید دست بدخواهان از جوامع مسلمانان قطع شود.

وی با اشاره فوت ستایش موسایی دختر بچه 8 ساله‌ای که چندی پیش در یکی از بیمارستان‌های قم به دلیل خطای پزشکی فوت کرد اظهار داشت: خطای پزشکی قابل پیشگیری، قابل‌بخشش نیست، اینکه خطاهای قابل پیشگیری در بیمارستان‌ها رخ می‌دهد خانواده‌ها و جامعه را داغدار می‌کند.

امام جمعه قم ادامه داد: دختر 8 ساله‌ای در بیمارستان فوت کرد، خانواده این دختر وقتی از مرگ فرزند خود باخبر شدند تصمیم مهمی گرفتند تا اعضای فرزندشان را اهدا کنند این اقدام قابل ستایش است اما مسئولان باید از وقوع چنین رویدادهایی پیشگیری کنند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه کسانی که با دشمنان خدا و خود رابطه برقرار می‌کنند، مؤمن واقعی نیستند، اظهار داشت: هر کسی که دشمن خداست، دشمن مؤمنان نیز هست، مؤمنان حق ندارند با هر کسی مذاکره کنند در باره هر موضوعی از همین رو مؤمنان محدودیت‌هایی دارند.

تولید آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) با بیان اینکه مؤمنان با دیگران دو نوع رابطه انسانی و دوستی دارند افزود: آنچه در اسلام مؤمنان از آن منع شده‌اند، برقراری ارتباط دوستی با دشمنان است اما در اسلام مومنان از رابطه انسانی با دیگران منع نشده‌اند بلکه بر آن تاکید شده است.

وی با تأکید براینکه دشمن تنها کفار و مشرکان نیستند، گفت: خوارج نهروان، معاویه و یزید هم داعیه اسلام داشتند اما آن جنایات را به بار آوردند و خاندان اهل‌بیت (ع) را مورد آزار و شکنجه قراردادند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.