چندین روز پس از دیدار وزرای خارجه ایران و مصر، نماینده قاهره در تهران با دستیار ویژه رئیس مجلس دیدار کرد.
به گزارش جماران، «یاسر عثمان» رئیس جدید دفتر حافظ منافع مصر با امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.
امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دیرینه تهران و قاهره، گفت: علیرغم فراز و نشیب‌هایی که در این سالها با آن مواجه بودیم، روابط جمهوری اسلامی ایران و مصر همواره روابط متینی بوده است.
وی همچنین مواضع مصر در قبال بحران سوریه و مبارزه با داعش را سازنده و مفید خواند.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، تصریح کرد: ایران و مصر دو کشور بزرگ و تاثیرگذار هستند که می‌توانند با همکاری‌های مشترک منطقه‌ای در کمک به کاهش تنش‌ها در منطقه، نقش سازنده‌ای ایفا کنند.
امیرعبداللهیان با اشاره به تشکیل گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مصر در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت رفت و آمد و رایزنی‌های گروه دوستی پارلمانی دو کشور تاکید کرد.
وی افزود: همکاری‌های تهران و قاهره می‌تواند به حل مشکلات جهان اسلام و از جمله حمایت از موضوع فلسطین کمک کند.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، ضمن تاکید بر اهمیت مسأله فلسطین برای جهان اسلام، گفت: یکی از مسائل مهم و پیچیده در منطقه غرب آسیا، موضوع فلسطین است که مصر در این مسأله همواره نقش موثری داشته و تقویت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه مورد توجه جهان اسلام است.
امیرعبداللهیان با تاکید بر راه حل سیاسی برای خاتمه بحران سوریه، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در جهت حل سیاسی بحران سوریه حمایت می‌کند.
وی افزود: آمریکاییها در مبارزه با تروریسم جدی نیستند و فقط شعار سر می‌دهند.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به راه‌حل سیاسی بحران یمن، گفت: یمن متعلق به همه یمنی‌ها است و زمانی بحران خاتمه می‌یابد که همه گروه‌های یمنی اجتماع کنند.
در ادامه این دیدار «یاسرعثمان» رئیس جدید دفتر حافظ منافع مصر در تهران، با ابراز خرسندی از مأموریت‌اش در جمهوری اسلامی ایران، گفت: امیدوارم که با همکاری دوستان و همکاران ایرانی در جهت نزدیکی دو ملت و دو کشور و حل مسائل فیمابین مثمرثمر باشیم.
وی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اظهار کرد: افزایش رایزنی و مشورت میان مقامات دو کشور در بهبود وضعیت منطقه موثر است.
رئیس جدید دفتر حافظ منافع مصر ضمن ابراز نگرانی از جنایات گسترده گروه‌های تروریستی و تداوم اوضاع بحرانی در سوریه، یمن و لیبی ابراز امیدواری کرد که کشورهای اسلامی با همکاری و همبستگی یکدیگر بتوانند در حل بحران منطقه نقش سازنده ای ایفا کنند.
منبع: انتخاب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.