حمید سبزواری شاعر معاصر و ملقب به پدرشعر انقلاب سحرگاه امروز شنبه در سن 91 سالگی در یکی از بیمارستان های تهران چشم از جهان فروبست.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، استاد حمید سبزواری که چندی پیش بر اثر خونریزی معده در بیمارستان بستری شده بود بامداد شنبه به علت کهولت سن و بیماری، دارفانی را وداع گفت.

او سراینده شعر معروف و مانای«خمینی ای امام» در استقبال از بازگشت امام خمینی به کشور و اشعار او همراه همیشگی روزهای دفاع مقدس بود.
حسین آقا ممتحنی، مشهور به حمید سبزواری شاعر معاصر ایران و دارنده نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر بود.
سبزواری در سال 1304 در سبزوار متولد شد. وی قبل از مدرسه، قرآن را در خانه و نزد مادرش آموخته بود.
او سرودن شعر را از 14 سالگی آغاز کرد. از آثار حمید سبزواری می‌توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.
استاد سبزواری در نتیجه مبارزات جانانه انقلابی، سال‌ها تلاش صادقانه شغلی و ذوق و قریحه بالای شاعری تاکنون افتخارات متعددی را کسب کرده بود.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، گفته می‌شود، وصیت مرحوم سبزواری دفن در خانه قدیمی‌شان در شهر سبزوار بوده است و پسر آن مرحوم امروز با مسئولان سبزوار جهت اخذ موافقت با اجرای وصیت استاد، جلسه خواهد داشت.

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، درگذشت این شاعر پیشکسوت انقلاب اسلامی را به همه علاقه مندان هنر انقلاب، خانواده آن مرحوم و مردم ایران تسلیت می گوید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.