دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: دولت دستور داده که زبان های محلی کُردی و تُرکی در مناطقی که زبان اصلی مردم محلی این زبان هاست، در مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در گفت و گو با ایرنا در پیرانشهر افزود: این طرح در مدارس استان کردستان اجرا شده و در صورت فراهم شدن زیرساخت در دیگر مناطق کشور نیز اجرا می شود.

وی با اشاره به تدریس زبان کردی در دانشگاه کردستان اظهار کرد: ایجاد رشته زبان و ادبیات کُردی در مراکز آموزش عالی از سال ها پیش یکی از مطالبه های مردم این استان بود که در دولت تدبیر و امید رنگ واقعیت به خود گرفت.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری در شهرستان های سردشت و پیرانشهر گفت: انتظار مردم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری انتظار منطقی و بجایی بود و این دو شهرستان دارای پتانسیل های بسیار خوبی در این زمینه هستند.
وی اضافه کرد: مرزنشینان حق دارند در کنار مشکلات مرزنشینی از مزایای و منافع تجاری و اقتصادی مرزنشینی هم بهرمند شوند و معیشت خود را از این طریق بهبود ببخشند.
وی با بیان این که دولت جمهوری اسلامی خود را موظف به حل مشکلات معیشتی مردم در تمام مناطق مختلف کشور می داند، ادامه داد: دولت باید زیربنا و زیرساخت های اقتصادی را برای اشتغال مردم در مناطق مختلف کشور فراهم کند و تمامی تلاش خود را نیز در این مسیر به کار گرفته است.
وی اظهار کرد: دولت نیز با ایجاد مناطق آزاد تجاری در این منطقه موافقت کرده و مقدمات کار فراهم شده است و تنها باید مجلس با ایجاد این مناطق و رونق گرفتن کسب و کار در این مناطق موافقت کند.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: نمایندگان مجلس دهم و بویژه نمایندگان این مناطق می توانند با حمایت و پیگیری از این طرح نقش مهمی در تصویب آن در مجلس داشته باشند.
یونسی در خصوص حل مشکلات دانش آموزان مدرسه روستای شین آباد پیرانشهر نیز گفت: دولت در کمک به مصدومان حادثه شین آباد از هیچ تلاشی دریغ نکرده و برای مداوی آنها از بهترین امکانات موجود در کشور استفاده کرده است.
وی اظهار کرد: دولت آمادگی دارد برای مداوای بهتر این دانش آموزان آنها را به بیمارستان های پیشرفته در خارج از کشور نیز اعزام کند و برای بررسی بیشتر وضعیت این دانش آموزان روز سه شنبه وزیر بهداشت و درمان در یک سفر خارج از برنامه به پیرانشهر سفر می کند.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی به عنوان نماینده دولت تدبیر وامید روز دوشنبه به شهرستان مرزی پیرانشهر سردشت در جنوب آذربایجان غربی سفر کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.