دادستانی کل فرانسه اعلام کرد قضات مسئول پیگیری طرح موضوع احتمال قتل یاسر عرفات رهبر سابق تشکیلات خودگردان فلسطینی تصمیم به رد این دعوی به علت «فقدان ادله کافی» گرفتند.

دادستانی کل فرانسه اعلام کرد قضات مسئول پیگیری طرح موضوع احتمال قتل یاسر عرفات رهبر سابق تشکیلات خودگردان فلسطینی تصمیم به رد این دعوی به علت «فقدان ادله کافی» گرفتند.

به گزارش جماران به نقل از فرانس 24 قضات فرانسوی که به احتمال مطرح شده ازسوی سها عرفات بیوه یاسر عرفات رهبر درگذشته تشکیلات خودگردان فلسطین و وکیل او درباره قتل عرفات می پرداختند روز چهارشنبه این احتمال را به علت نبود دلایل کافی اثبات این ادعا رد کردند.

سه قاضی پرونده با این حکم جدید احتمال قتل عرفات را رد کرده اند و فرانسیس اشپینر وکیل سهی عرفات نیز این موضوع را در توییتر خود تایید کرده است.

محمدیاسر عبدالرحمان عبدالرئوف الحسینی معروف به یاسر عرفات در اوت 1929 در قاهره متولد شد و نوامبر 2004 درگذشت.

مرگ او که برنده جایزه صلح نوبل (1994) هم بود با شایعه هایی درباره احتمال قتل او همراه بوده است.

گفته می شود آخرین بیماری و مشکلات مربوط به سلامتی اش 20 اکتبر 2004 با درد معده آغاز شد.البته اولین گزارش بیماری و درمان عرفات 25 اکتبر مطرح شد و سخنگویش خبر از ابتلای او به آنفلونزا داد.

بعداز معاینه او توسط تیم های پزشکی از تونس، اردن و مصر و توافق رژیم اشغالگر برای جلوگیری نکردن از بازگشت او ، با جت دولت فرانسه در تاریخ 29 اکتبر به پاریس رفت تا درمان شود.

سوم نوامبر همان سال او به کما رفت. برخی می گفتند دچار مغز مرگی شده اما پزشک اردنی عرفات و مسئولان فلسطینی این موضوع را انکار کردند.

عرفات در سن 75 سالگی درگذشت و دلیل اصلی بیماری و مرگ او هنوز مشخص نیست.

آزمایش هایی که توسط موسسه فیزیک دانشگاه لوزان در سوئیس به عنوان بخشی از تحقیق 9 ماهه درخصوص دلیل مرگ او انجام شده سم پلونیوم را که یک عنصر کمیاب و با درصد رادیواکتیو بالاست در وسایل شخصی متعلق به یاسر عرفات شناسایی کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.