معاون فرهنگی دانشگاه آزاد از ارتقای دفاتر فرهنگی واحدهای این دانشگاه و برنامه‌ریزی برای افزایش سرانه فرهنگی دانشجویان خبر داد.

به گزارش جماران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، سید طه هاشمی در نخستین جلسه شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مصوبات این شورا می‌تواند حوزه فرهنگی دانشگاه را متحول کند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 470 واحد و مرکز دانشگاهی و یک میلیون و 500 هزار دانشجو، چهار میلیون فارغ التحصیل و 27 هزار عضو هیئت علمی جزو تأثیرگذارترین مراکز آموزشی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش عالی کشور دارای دو بال آموزشی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک بال و دانشگاه دولتی بال دیگر آموزش عالی را تشکیل می‌دهد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید دفاتر فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد به معاونت فرهنگی ارتقا یابد، گفت: باید فردی مسئولیت فرهنگی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده بگیرد که عضو هیئت علمی آن واحد دانشگاهی باشد.

هاشمی به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در کوتاه مدت برنامه‌ها باید با محوریت دانشجو، اساتید و کارکنان طراحی شود.

هاشمی با بیان اینکه در نظر داریم در برنامه‌های میان مدت بر بکارگیری نیروهای توانمند در حوزه فرهنگی تمرکز کنیم، اظهار داشت: تربیت نیروهای موثر در حوزه فرهنگی نیز از برنامه‌های بلند مدت این معاونت است.

وی با اشاره به سند مهندسی فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقرر شده است که واحدهای دانشگاهی راهکارهای اجرایی این نقشه را به ما اطلاع دهند تا بر اساس اقتضای هر منطقه برنامه اجرایی فرهنگی تدوین شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر توجه به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: رئیس دانشگاه دستور پیگیری جدی اجرایی شدن این سند را صادر کرده است که باید برنامه اجرایی این سند تدوین شود.

وی افزود: پیشنهاد بنده این است که در ابتدا سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها به صورت پایلوت در برخی از واحدهای دانشگاهی اجرا شود، البته باید کمیته پایش و ناظری برای اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن شکل گیرد.

هاشمی تمرکز بر مباحث حوزه هنر به عنوان دیگر اولویت این معاونت تأکید کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی متناسب با فعالیت‌های فرهنگی و هنری، برگزاری جشنواره دو سالانه پژوهش‌های قرآنی، پیشنهاد اختصاص ساعت فرهنگی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توجه به کیفی سازی و ارتقای محتوای همایش سبک زندگی ائمه هدی علیهما السلام از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

وی با تأکید بر اینکه باید سطح برنامه‌های فرهنگی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا یابد، به میزان سرانه فرهنگی دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سرانه فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 10 هزار تومان است که پیشنهاد افزایش آن به 25 هزار تومان به هیئت امنای دانشگاه داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.