منبع :سایت خانه ملت

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فرمایش حضرت امام خمینی(ره) "مجلس در راس امور است " به معنای این است قوه مقننه تنها مرکزی است که تمام قوا باید تابع آن باشند.

"مرادعلی منصوری رضی"در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: براساس اصل 84 قانون اساسی هر نماینده ای در برابر مسایل داخلی و خارجی حق اظهار نظر دارد، از جمله این مسایل سئوال، تذکر و استیضاح از وزرا و رئیس جمهور است.

نماینده مردم رامیان،آزادشهر و فندرسک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: گرچه سه قوه مقننه،قضائیه و مجریه زیر مجموعه ولی امر هستند اما در این بین براساس فرموده حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مجلس از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی یادآور شد:کابینه احمدی نژاد براساس رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسمیت یافته،مجوز بودجه سالانه و قانون برنامه پنجساله توسعه هم توسط قوه مقننه صادر شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس پرداخت و افزود: رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان فرمودند مجلس رقیب دولت نیست بلکه مجلس همانند ریلی است که دولت در آن قرار گرفته است.

رئیس جمهور در گفت وگویی با ارگان رسمی دولت- روزنامه ایران- گفته است: بعضی‌ها استقلال قوا را فقط برای قوه مقننه و قوه قضائیه می‌خواهند. اتفاقاً قوه مجریه، قوه اول کشور است، بعضی‌ها یک جمله حضرت امام(ره) را متعلق به زمانی که نظام ما پارلمانی بوده برجسته می‌کنند، آن‌زمان رئیس‌جمهور مسئول اداره کشور نبوده بلکه نخست‌ وزیر مسئول اداره کشور بوده که از طریق مجلس انتخاب می‌شده است. آن موقع مجلس بالا‌ترین بود. اکنون در قانون اساسی قوه مجریه بار اصلی اداره کشور را بر دوش دارد و قوای دیگر باید کمکش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.