کتاب «فرآیند وجودی انسان از آغاز تا انجام» با عنوان فرعی «از نگاه امام خمینی (س) و علامه طباطبایی» توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج به چاپ رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، این کتاب 176 صفحه ای در سه فصل «از کجا آمده ایم؟»، «به کجا و برای چه آمده ایم؟» و «به کجا می رویم و چگونه خواهیم بود؟» به قلم محمد امین صادقی ارزگانی نوشته شده است و به آراء اندیشمندان مختلف درباره مبدا و مقصد انسان پرداخته است.

در قسمتی از مقدمه ای که مؤلف این کتاب بر آن نوشته آمده است: « انسان شناسی ساحت های گسترده و متنوعی دارد، یکی از آنها، شناخت فرآیند وجودی انسان از آغاز تا انجام است.

این موضوع که یکی از مهمترین و بنیادی ترین مسائل انسان شناختی است، آن گونه که بایسته تحقیق است، کمتر مورد بازپژوهی قرار گرفته است.

از این رو در پژوهه حاضر تلاش گردیده که با تکیه بر دیدگاه دو حکیم بزرگ معاصر - حضرت امام خمینی (س) و علامه طباطبایی - کار نو و بایسته ای صورت بگیرد؛ تا از این رهگذر از یک سو، آموزه های وحیانی و فلسفی در باب شناخت پیشینه و پسینه انسان بارخوانی و بازشناسی گردد.

و از سوی دیگر ره آورد فکری و معرفتی این دو حکیم معاصر که نقش بی بدیل در معارف انسان شناسی دارند، مورد مداقه و تحقیق قرار بگیرد، و تشنگان وادی معرفت از اندیشه های فلسفی آنها بهره مند گردند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.