معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم گفت: الگوی امام خمینی(ره) در بحث تعلیم و تربیت، سیره امامان معصوم(ع) بوده و این مطلب با بیان قرآن که پیامبر اسلام را اسوه‌ای نیکو برای همگان می‌داند منطبق است.

حجت الاسلام سید رضا مودب در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تلاش همه مردم ایران از جمله ناظران و مجریان انتخابات به خوبی برگزار شده و افتخاری دیگر برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.

وی افزود: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها مسئول برگزاری همایش‌هایی در حوزه علوم انسانی هستند به همین دلیل این معاونت در داخل و خارج دانشگاه با مشارکت دیگر نهادهای دانشگاهی و فرهنگی، نشست‌ها و همایش‌های این حوزه را مدیریت می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم همایش «امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی» را از جمله مهم‌ترین نشست‌های علمی دانست که به بررسی افکار و اندیشه‌های آن رهبر بزرگوار خواهد پرداخت و گفت: امام راحل الگویی در همه زمینه‌ها از جمله اخلاق، تعلیم و تربیت بوده و به همین دلیل دانشگاه قم در صدد برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) تربیت یافته مبانی فکری و دینی اسلام است خاطرنشان کرد: الگوی ایشان در بحث تعلیم و تربیت امامان معصوم(ع) بوده و این مطلب با بیان قرآن که پیامبر اسلام را اسوه‌ای نیکو برای همگان می‌داند منطبق است.

مودب ادامه داد: در حوزه تعلیم و تربیت آثار زیادی از امام خمینی(ره) به جا مانده و هدف از برگزاری این همایش نیز الگوگیری صریح و روشن از افکار و اندیشه‌های ایشان به ویژه برای نسل جدید و دانشگاهیان است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مرحله دوم این همایش در اوایل خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد، افزود: مرحله نخست همایش امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی که در سال جاری برگزار شد موفقیت چشمگیری داشته و توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.