در روزهای گذشته به بهانه انتشار یک فایل صوتی از آیت الله منتظری که پیش تر هم محتوای آن در کتاب خاطرات وی، منتشر شده بود،هجمه تازه ای به حضرت امام و حاج احمد آقا شروع شده است. هجمه ای که البته از واپسین ماه های حیات بنیانگذار انقلاب اسلامی شروع شد و تا کنون نیز ادامه داشته است .

به گزارش جماران، اگر چه انتظار می رفت کسانی که ادعای نزدیکی به بیت امام را داشته اند، واکنش های سریع تر و محکم تری در این باره از خود نشان دهند، اما متاسفانه تعداد زیادی از آنان سکوت کرده اند و ترجیح داده اند در این میان کنج عافیت برگزینند. با این وجود برخی از نمایندگان مجلس، کم کاری نزدیکان به دفتر امام را کوشیده اند جبران کنند.

در همین ارتباط ضیاءالله اعزازی نماینده اصول گرای مجلس گفت: برخی ها بعد از انتشار این فایل به دلیل آن کینه قدیمی که از بیت امام داشتند قصد تخریب بیت امام را دارند، اینها قصد دارند با حمله به سید احمد آقا در واقع به امام حمله کنند و انتقام خود را بگیرند.

وی در ادامه گفت: این درحالی است که به نظر من رابطه سید احمد خمینی با امام مانند یک عاشق و معشوق بوده است و حتی به تعبیری می توان گفت که رحلت یادگار امام به دلیل دوری از امام بود، ایشان بقدری امام را دوست داشتند که نتوانستند دوری امام را تحمل کنند.

این نماینده مجلس گفت: انتظار ما از خاندان سید احمد این است که، اگر کسی به ایشان چیزی گفته از احمد آقا دفاع کنند و نگذارند بدخواهان عملکرد ایشان را زیر سوال ببرند.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: سعودی ها، منافقان و در کل کسانی که از نظام اسلامی کینه به دل دارند از هر فرصتی استفاده می کنند تا ما را تظعیف کنند، انتشار این فایل در شرایط کنونی که به باعث می شود منافقان بخواهند خود را با آن تطهیر کنند اصلا صلاح نبوده و به نظر من یک کار ناشیانه ای بوده است.وی گفت: این افراد اکنون از زبان مرحوم منتظری اعلام می کنند که رفتار نظام با اینها در آن برهه تاریخی غیر معقول بوده است و به نوعی قصد مظلوم نمایی در جهان را خواهند داشت، این درحالی است حضرت امام فردی نبودند که بشود ایشان را فریب داد آن هم از طرف نزدیک ترین شخص به ایشان، این یک بازی سیاسی است.
این نماینده گفت: در آن زمان اگر امام عمکرد مرحوم منتظری را قبول داشتند هیچ گاه وی را برکنار نمی کردند، و به نظر می رسد که خود ایشان به نوعی فریب خورده بودند، و این کار ایشان باعث شد تا با وی برخورد شود.

مواضع نماینده اصولگرای مجلس در حالی است که محمود صادقی دیگر نماینده مجلس که عضو فراکسیون امید است، موضعی نرم تر در این باره اتخاذ می کند و محتاطانه و بدون اینکه نامی از امام و خانواده ایشان ببرد، ضمن اشاره به کج سلیقه گی در انتشار این فایل، از ضرورت وجودی آزادی بیان در این باره سخن می گوید؛ وی در این باره به تابناک گفت : به طور کلی در باره حوادث و وقایعی که جنبه تاریخی پیدا می کنند نمی شود با منطق کنونی در باره آنها قضاوت کرد، بسیاری از حوادث است که وقتی با شرایط موجود به آنها نگاه می شود تحلیل دیگری درباره آنها صورت می گیرد اما در ظرف زمانی خودشان اوضاع به نحو دیگری بوده است.

وی در ادامه افزود: صرف نظر از تحلیل آن واقعه و صحبت هایی که در این خصوص صورت می گیرد، و حتی با توجه به ظرف زمانی خوش که ممکن بود برخی نقد ها را نیز بر آن وارد دانست، انتشار این فایل در این شرایط، بسیار کج سلیقه گی و ناشیانه بوده است و کمترین اثری که می تواند داشته باشد ایجاد یک مستمسک برای بیگانگان و کسانی که دنبال بهانه برای ضربه زدن به دولت مستقر هستند می شود.

این نماینده گفت: ما با قدرت های جهانی در حال چالش هستیم و این موضوع می تواند به خودی خود باعث ایجاد برخی گره ها در روابط فی مابین شود و بهانه ای را بدست آنها بدهد.

وی گفت: با این حال دیدگاه من این است که آزادی بیان و انتشار اسناد باید در کشور وجود داشته باشد و هر کس هر نظری دارد در باره آن بگوید اما با توجه به شرایط موجود که منافقان با کمک سران سعودی در حال پیدا کردن جایگاهی دوباره برای خود هستند و قصد تطهیر خود را دارند بعد از سالها انتشار چنین سندی از سوی کسانی که دوستار انقلاب هستند ناشیانه بوده است.


منبع: تابناک

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.