رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی و انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی این افتخار را دارد که بیش از بیست سال وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) را در قالب واحد درسی برای دانشجویان این دانشگاه ارائه دهد.
به گزارش جماران، دکتر جواد مددی گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تاکید دارند "وصیت نامه امام راحل دستورالعمل ملی برای پیشرفت و توسعه و سرافرازی ایران است."، لذا با توجه به جایگاه و اهمیت آن، برنامه ریزی برای ارتقاء ارائه درس وصیت نامه از جمله وظایف مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: در این راستا تولید متنی دقیق با رویکرد تحلیلی و مطابق استاندادهای آموزشی در دستور کار مرکز قرار گرفته است و جمعی از پژوهشگران و محققین طرح های خود را به مرکز ارائه کردند. پس از بررسی پیشنهادها در جلسات متعدد شورای پژوهشی و برنامه ریزی درسی مرکز، محتوای کتاب "رهیافت تحلیلی به وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره)" تالیف دکتر محمد نصیری عضو محترم هیات علمی دانشگاه تهران و جمعی از همکاران محقق وی به تایید شورا رسید.
رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی تصریح کرد: محتوای کتاب مذکور در نیمه اول سال 1394 از طرف مولف در اختیار مرکز قرار گرفت و برای داوری در اختیار بیش از 30 نفر از صاحب نظران قرار داده شد که همه آن ها کتاب را بسیار مناسب ارزیابی نمودند. همچنین موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) این اثر را مورد بررسی دقیق قرار داده و مجوز لازم را صادر نمودند. در مرحله اول تعداد 1500 نسخه از کتاب چاپ و در اختیار مدرسان درس وصیت نامه سراسر کشور قرار گرفت تا از نظرات ایشان برای چاپ های بعدی استفاده شود.
مددی همچنین گفت: کتاب رهیافت تحلیلی به وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) در 13 فصل به انضمام متن وصیت نامه در 264 صفحه تهیه و تنظیم شده است. از فصول این کتاب می توان به وصیت و وصیت نامه نویسی در اسلام، زندگی و ابعاد شخصیت امام خمینی(ره)، دورنمای وصیت نامه و حدیث ثقلین، تشیع و مفاهیم اسلامی- شیعی، دین و سیاست، انقلاب اسلامی، ملت، امت، حوزه و دانشگاه، کارگزاران انقلاب و نظام، ولایت فقیه، آسیب شناسی انقلاب و جمهوری اسلامی و آغازی در یک آغاز اشاره کرد.
وی در پایان گفت: در حال حاضر تعداد 5000 نسخه از این کتاب به زیور طبع آراسته شده و در سالن 110، سالن دانشگاه آزاد اسلامی غرفه مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در معرض بازدید دانشجویان، فرهیختگان و علاقمندان به ویژه مدرسان درس وصیت نامه قرار گرفته است. همچنین کتاب تحریر توحید حضرت آیت الله سید حسن خمینی که به تازگی به چاپ رسیده و در کتابخانه ملی رو نمایی شد در غرفه آن مرکز برای علاقمندان عرضه می شود

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
34 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.