رئیس سازمان پزشکی و بیولوژیکی روسیه اعلام کرد تحقیقات درباره مرگ «یاسر عرفات» نشان می‌دهد او به مرگ طبیعی از دنیا رفته و هیچ گونه مواد سمی در بدنش یافت نشد.

به گزارش جماران، فارس به نقل از آسوشیتدپرس نوشت:رئیس سازمان پزشکی و بیولوژیکی روسیه اعلام کرد که تحقیقاتش درباره مرگ «یاسر عرفات» رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین، وجود هیچ گونه ماده سمی رادیواکتیو در بدن عرفات را نشان نمی‌دهد.

خبرگزاری های دولتی روسیه به نقل از «ولادیمیر اوبا»، رئیس سازمان پزشکی و بیولوژیکی دولت فدرال روسیه گزارش کردند که تحقیقات نشان می‌دهد که مرگ عرفات که 9 سال پیش به وقوع پیوست، طبیعی و نه به واسطه مواد سمی و رادیواکتیو بوده است.

تیم محققان فرانسه، سوئیس و روسیه دعوت شده بودند تا بررسی کنند که آیا پلونیوم که یم ماده کمیاب و بسیار سمی است، در مرگ عرفات در بیمارستان نظامی فرانسه در سال 2004 نقشی داشته یا خیر.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که فلسطینیان برای مدت ها مظنون بوده اند که اسرائیل با مواد سمی عرفات را مسموم کرده است ولی رژیم صهیونیستی منکر این امر شده بود.

گزارش آزمایشگاه سوئیس حاکی از آن بوده است که عرفات احتمالاً با پلونیوم مسموم شده است اما تحقیقات فرانسه چنین مسئله‌ای را رد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.