نظرسنجی ها آمریکا نشان می دهد که رای دهندگان آمریکایی بر این عقیده اند که میلیاردرها و شرکت های بزرگ آنها بر انتخابات آمریکا سلطه دارند.

میلیاردرهای امریکایی قصد دارد نامزدهای انتخاباتی آمریکا را پیش از ورود به کاخ سفید بخرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پایگاه اینترنتی «تله سور» در گزارشی نوشت: با آغاز چرخه انتخابات آمریکا در تابستان گذشته، نظرسنجی «نیویورک تایمز / ان بی سی» نشان داد بیش از 84 درصد از رای دهندگان آمریکا - دموکرات ها، جمهوری خواهان و مستقل ها به طور یکسان - این دیدگاه را دارند که «پول بیش از حد» به انتخابات آمریکا تزریق شده است. این در حالی بود که 85 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند اعلام کردند سیستم انتخاباتی آمریکا به تغییرات عمده و یا «بازسازی کامل» نیاز دارد تا پول از سیاست فاصله بگیرد.

اصلاحات جزئی در تامین مالی مبارزات انتخاباتی را فراموش کنید. مردم آمریکا در حال حاضر بر این باورند که تمامی مراحل انتخابات به نفع نامزدها و شرکت های ثروتمند است و به اصلاح کلی در این خصوص نیاز است.

نگرانی اصلی شرکت کنندگان در نظرسنجی این بود که میلیاردرهایی که برای نامزدها چک های سفید امضا می نویسند، در پس ماجرا پنهان شده اند؛ در حالی که قبلا چنین رویه ای وجود نداشت. 75 درصد از پرسش شوندگان خواستار افشای این موضوع شدند که این پول ها را چه کسانی تهیه می کنند.

دست کم تا اواسط 2017 دسترسی به هزینه های انتخاباتی امکان پذیر نخواهد بود اما بر اساس شواهد موجود، انتخابات امسال رکورد سرمایه گذاری از سوی میلیاردرها، بانک ها و موسسات آنها به نامزدهای انتخاباتی را خواهد شکست.

مارکو روبیو

به عنوان مثال، «پل سینگر» میلیارد معروف آمریکایی و یکی از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی حامی مالی «مارکو روبیو» نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری است. روبیو در حقیقت مهره سینگر در سنا محسوب می شود و در جهت تامین منافع رژیم صهیونیستی تلاش می کند. وی و «نورمن برامن» دیگر میلیاردر آمریکایی هر یک 11 میلیون دلار در سال 2015 به مبارزات انتخاباتی روبیو کمک کردند. میلیاردر املاک و مستغلات، نورمن برامن است. «لری الیسون» پنجمین فرد ثروتمند جهان نیز در حال حاضر میلیون ها دلار به روبیو کمک کرده است. هر سه بدون شک روبیو را خریده اند و در عوض تلاش دارند تا در صورت ورود وی به کاخ سفید از معافیت های مالیاتی برای خود و دوستان میلیاردرشان بهره مند شوند.

تد کروز

«رابرت مرسر» یکی از تاجران و میلیاردرهای آمریکایی حامی مالی «تد کروز» دیگر نامزد جمهوری خواهد انتخابات آمریکا است. «توبی نوگبائر» میلیاردر، بانکدار و سرمایه گذار از شهر «هوستون» در ایالت «تگزاس» و «فاریس و ستاکی ویلکس» که خانواده متمولی دارند، از دیگر حامیان کروز هستند. در آخرین برآورد، آنها هر یک بیش از 100 میلیون دلار به مبارزات انتخاباتی وی کمک کرده اند.

جب بوش

«جب بوش» بیشترین پول مورد نیاز خود را از منابع سرمایه گذاری شخصی و خانوادگی خود - بالغ بر 118 میلون دلار - تامین می کند. «هنک گرینبرگ» رئیس سابق گروه بیمه آمریکایی و میلیاردر بزرگ نیز به تازگی یک چک 10 میلیون دلاری به بوش داده است.

هیلاری کلینتون

پول مورد نیاز «هیلاری کلینتون» از تمامی منابع بالا و البته چند منبع دیگر به عنوان مثال، «جورج سوروس» میلیاردر آمریکایی تامین می شود. سوروس تنها در سال گذشته 8.5 میلیون دلار به مبارزات کلینتون کمک مالی کرد. و «حییم سابان» و «شریل سابان» میلیاردرهای رسانه ای که به طور مستقیم تاکنون میلیون ها دلار کمک کرده اند و قرار است 10 تا 25 میلیون دلار دیگر نیز به طور غیر مستقیم به بنیاد کلینتون کمک کنند. هم هیلاری و هم بیل حق امتیاز چند میلیون دلاری قرارداد کتاب را نیز در اختیار دارند.

ترامپ و ساندرس

ترامپ ادعا می کند دارایی خالص وی بیش از 10 میلیارد دلار است اما این رقم باید خیلی بالاتر از اینها باشد.

ساندرس متکی بر اهداکنندگان کوچک است؛ در حالی که بنا به گزارش 95 میلیون دلار از سوی ستاد انتخاباتی وی جمع آوری شده است. او صاحب هیچ کسب و کار ویژه ای نیست و دارایی خالص وی 330 هزار دلار برآورد شده است.

پیش بینی می شود در طی سال نهای 2016 - 2015 بین 10 تا 15 میلیارد دلار پول صرف شود. اما رقم دقیق تا 30 ژوئیه 2017 مشخص نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.