هزاران کارگر در اعتراض به دستمزد کم در خیابان های چندین شهر آمریکا راهپیمایی کردند.

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، کارگران شرکت‌های فست فود در آمریکا با برگزاری اعتصاب و تظاهرات خواستار بهبود شرایط کار و افزایش دستمزد از حداقل ۱۵ دلار برای هرساعت کار شدند.
هزاران کارگر در اعتراض به دستمزد کم در خیابان های چندین شهر آمریکا راهپیمایی کردند و در این اعتراض با به صدا درآوردن طبل و سوت خواستار حداقل دستمزد که ۱۵ دلار است شدند.

انتظار می رود کارگران از ۲۷۰ شهر در این اعتراض کارگری که با عنوان «مبارزه برای ۱۵ دلار» شناخته شده است، به خیابان ها بیایند.
سازمان دهندگان این راهپیمایی امیدوار بودند که این اعتراض بزرگترین اعتصاب صنعت موادغذایی در ایالت متحده آمریکا شود.

در لس آنجلس معترضان با حمایت ‌اتحادیه بین المللی کارمندان خدماتی در یک رستوران مک دونالد محلی پیش از آنکه تا «سیتی هال» راهپیمایی کنند، جمع شدند.
در این راهپیمایی، کارگران خدمات خانگی و مراقبت کودکان در کنار کارمندان فست فود، اعضای اتحادیه ها و سازمان‌های مشابه شرکت کردند.
اگر چه شورای کارگران لس آنجلس و کمیته ناظران این شهر، افزایش حداقل دستمزد به ساعتی ۱۵ دلار را تصویب کرده اند اما کارگران برای نشان دادن همبستگی با کسانی که دستمزد کمتری دارند و همچنین به منظور تشکیل اتحادیه در این راهپیمایی شرکت کردند.
در نیویورک نیز «اندرو کومو» فرماندار این شهر با حضور در این راهپیمایی افزایش دستمزد ۱۰ هزار کارمند دولتی را به حداقل دستمزد اعلام کرد.
افزایش حداقل دستمزد برای هزار کارگر دولتی در نیویورک ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ منظور می شود و برای ۹ هزار کارگر دیگر این افزایش ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ خواهد بود.
این راهپیمایی تنها برای درصد کمی از نیروی کارگری ۲۲۴ هزار نفره نیویورک موثر خواهد بود و «حداقل» تاثیر را بر بودجه ۱۵۰ میلیارد دلاری دولتی خواهد گذاشت.
کومو در سخنانی در این راهپیمایی، اظهار کرد: من معتقدم که اگر سخت و تمام وقت کار کنید محکوم به زندگی در فقر نمی شود.!
براساس گزارش رویترز، این معترضان امیدوارند با برگزاری تظاهرات و اعتصاب، نظر کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را جلب کنند تا از افزایش دستمزدهایشان حمایت شود.
اعمال فشار برای افزایش حداقل دستمزد فعلی که ۷.۲۵ دلار در ساعت است، صف آرایی جدیدی را در حزب جمهوریخواه نشان می دهد.
در همین حال، یکی از نامزدهای جمهوریخواه ریاست جمهوری در چهارمین مناظره انتخاباتی، راهپیمایی روز سه شنبه افزایش حداقل دستمزد را رد کرده و گفته بود: این موضوع باعث افزایش بیکاری و قرار دادن ایالت متحده آمریکا در موضع ضعف می شود.
دونالد ترامپ نامزد میلیارد جمهوریخواه، گفت: متاسفم که این را می گویم اما باید بگویم که ما باید این مسئله را همین گونه که هست رها کنیم. اگر قرار است با سایر جهان رقابت کنیم، نمی توانیم افزایش دستمزد داشته باشیم.
تحلیلگران سیاسی معتقدند، این اظهار نظر ترامپ باعث ریزش رای های وی و جمهوریخواهان خواهد شد.
«بن کارسون» جراح بازنشسته مغز و اعصاب دیگر نامزد ریاست جمهوری، اظهار کرد: این افزایش به خصوص در جامعه سیاهپوستان منجر به بیکاری می شود.
سناتور «مارکو روبیو»، گفت: اگر شما حداقل دستمزد را افزایش دهید آن وقت نیروی انسانی گرانتر از نیروی ماشینی می شود.
تنها «جان کسیون» فرماندار اوهایو با این افزایش قیمت موافقت کرد و گفت: مردم نیاز به کمک دارند.
«جوانا مورالس» ۲۴ ساله که با خانواده اش زندگی و به مدت ۲ سال است در رستوران زنجیره ای کارمی کند، گفت: دریافت حداقل دستمزد که ۱۵ دلار است، موجب می شود از خانواده‌ام مستقل شوم.
مورالس گفت: این افزایش موجب ثبات و امنیت می شود. دوست دارم به تحصیل کردن ادامه دهم.
وی که به کالج راه یافته بود و به دلیل تولد اولین فرزندش آن را ترک کرده بود، گفت: چاره ای نداشتم یا می توانستم کودکم را سیر کنم یا به تحصیل بپردازم.
عکس: آسوشیتد پرس
مترجم: گلناز سادات غفاری

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.