واکنش وزارت خارجه آمریکا به خبر کناره گیری وندی شرمن

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وندی شرمن معاون وزیر خارجه این کشور تا تکمیل نگارش برنامه جامع مشترک(برجام) به کار خود ادامه می دهد و در مرحله اجرا، تیم همکارانش کار را دنبال خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، جف راتکی از سخنگویان وزارت خارجه امریکا در نشست خبری روز پنج شنبه در این وزارتخانه با اعلام این خبر و تأکید مجدد بر نقش شرمن در پیشبرد مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵، گفت که با خروج وی از دولت، این امر توسط تیم همکارانش که توسط خود او انتخاب شده اند و در طی چند سال اخیر همواره در جریان مذاکرات هسته ای قرار گرفته اند، دنبال خواهد شد.
راتکی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه در صورت تمدید مجدد مذاکرات بعد از مهلت تعیین شده آیا وی به کار خویش ادامه خواهد داد؟ گفت: تمامی تمرکز ما بر اتمام مذاکرات و دستیابی به توافق نهایی در مهلت تعیین شده ۳۰ ژوئن(۱۰ تیر) است، ما در فکر تمدید مذاکرات نیستیم، ولی به هر حال وندی شرمن مصمم است تا تکمیل برنامه جامع مشترک به همکاری خود ادامه دهد. شرمن روز چهارشنبه اعلام کرده بود که اندکی پس از ضرب الاجل ۳۰ ژوئن برای دستیابی به توافق هسته ای جامع، از دولت خارج می شود. پایگاه خبری آمریکایی المانیتور 'توماس شانون' سفیر پیشین آمریکا در برزیل و از مشاورین کنونی کری را جانشین احتمالی شرمن به عنوان معاون وزیر خارجه معرفی کرده است. منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید