خشونت پلیس علیه دختر ۱۶ساله دردسرساز شد

پایگاه خبری تلویزیون ای بی سی نیوز استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که پخش تصاویر خشونت پلیس این کشور در اینترنت علیه یک دختر نوجوان برای دولت مشکل ساز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بر اساس گزارش این پایگاه خبری، اگر چه خبر خشونتهای پلیس استرالیا مدت ها بر سر زبان بود تا اینکه شب گذشته با پخش تصاویر ویدئویی نمونه ای از آن در شبکه های اجتماعی، انتقادهای زیادی علیه دولت و پلیس از سوی مردم در این کشور براه افتاده است. شبکه های اجتماعی شب گذشته تصویر ویدئویی پلیس استرالیا را در حالی نشان دادند که علیه یک دختر ۱۶ ساله به نام ملیسا دان مرتکب خشونت شد.

براساس این گزارش، گرچه زمان برخورد خشونت آمیز پلیس استرالیا با این نوجوان به چند وقت پیش بر می گردد و حتی پرونده ای نیز از این موضوع در دادگاه شکل گرفته بود که سرانجام پلیس متهم آن نیز از اتهامات مطرح شده تبرئه شد اما پخش دیشب تصاویر اصلی این حادثه که پیش از این پخش نشده بود، امروز جنجالی را در جامعه علیه دولت و پلیس این کشور آفرید که باید منتظر عواقب پیگیری بعدی این پرونده بود. این گزارش بدون اشاره قطعی به مرگ ملیسا آورده است که این دختر سه روز پیش از جلسه دادگاه نهایی اش که خود نیز در آن به مقاومت درمقابل دستور پلیس متهم شده بود، مبادرت به خودکشی کرد. براساس فیلم پخش شده در اینترنت، پلیس استرالیا در تعقیب ملیسا بی دفاع در خیایان کینگز گراس رود سیدنی، وقتی که به او می رسد با کشیدن موی سرش او را زمین زده و با موی سر او را به سوی خودروی پلیس کشانده است. این فیلم این دختر را درحالی نشان می دهد که قبل از رسیدن به خودروی پلیس، حتی بیهوش شده و نقش بر زمین نیز شده بود. البته امروز پرونده دیگری نیز در دادگاه سیدنی علیه سه مرد و یک زن که علیه یک راننده تاکسی و پلیس زن مرتکب خشونت شده بودند تشکیل شد. براساس این گزارش، این سه مرد و یک زن با اختلافی که با راننده تاکسی بر سر کیلومتر شمار تاکسی پیدا کرده بودند با او درگیر شده و در عین حال پلیس در حال گذر نیز برای حل و فصل اختلاف آنها مجبور به اعمال خشونت بیشتر علیه آنها شده بود. یادآوری می شود این گزارش با ابعاد رسوایی افشای این مساله و نیز انتقادهای اصلی وارده به دولت و پلیس این کشور اشاره ای نکرده است. منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید