رئیس کمیسیون قضایی مجلس ششم با بیان این‌که اگر آقای روحانی می‌خواهد در انتخابات 96 موفق باشد باید تغییراتی جدی در کابینه خود مخصوصاً در وزارت کشور ایجاد کند، گفت: اصلاح‌طلب‌ها اگر بخواهند از آقای روحانی حمایت کنند، این حمایت باید با شروطی همراه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، در خصوص عملکرد دولت در 3 سال گذشته گفت: همه دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران نقاط قوت و نقاط ضعفی داشته‌اند، منتها این قوت و ضعف در دولت‌های مختلف متفاوت است. بعضی از دولت‌ها نقاط قوتشان بیشتر از نقاط ضعفشان است و بعضی دیگر برعکس. در دولت آقای روحانی هم همین‌گونه است، دولت یازدهم در مسئله سیاست خارجی موفق بوده است. با این توضیح که احیای سیاست خارجی جزء برنامه‌های نظام در این دوره بود و شاید هر دولت دیگری بود باید این کار را می‌کرد. چرا که کشور دیگر تحمل تحریم‌ها را نداشت.

وی ادامه داد: اما در عرصه‌های داخلی نقاط قوت آقای روحانی کم است. به این دلیل که وزارت کشور دولت همسو با سیاست‌های ایشان نیست. مثلاً در استانداری‌ها هنوز بسیاری از نیروهای دولت قبلی فعال هستند و در راستای سیاست‌های دولت آقای روحانی کمتر قدم برمی‌دارند. به‌عنوان‌مثال در همین شهر قزوین که من هستم دو استانداری که آمده‌اند درمجموع کارکرد مثبتی نداشته‌اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس ششم در مورد یک سال باقی‌مانده دولت و انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اظهار کرد: آقای روحانی به این باور نرسیده است که 80 درصد رأی ایشان رأی اصلاح‌طلب‌ها بوده است و اگر در انتخابات 96 هم به این باور نرسد به مشکل برمی‌خورد. در همین شهر ما بیشترین رأی را اصلاح‌طلب‌ها به ایشان دادند چرا که اصولگراها خودشان کاندید داشتند؛ اما با این‌وجود هنوز بعد از گذشت 3 سال مدیرانی در استان بر سرکار هستند که همراه ایشان نیستند.

وی اضافه کرد: در ابعاد بزرگ‌تر نیز شما می‌بینید که وزرای آقای روحانی همراه ایشان نیستند؛ شما اگر موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور را با موضع‌گیری‌های وزرای ایشان مقایسه کنید، می‌بینید که نظر وزرا در خیلی از مواقع در مقابل نظر ایشان است؛ به همین دلیل است که ایشان بعضی مواقع مجبور می‌شود در مورد موضوعی مانند برگزاری کنسرت‌ها تذکر بدهد، بنابراین من فکر می‌کنم کابینه دولت از هماهنگی‌های لازم برخوردار نیست و موضع‌گیری‌های بیشتر وزرا در خیلی از مواقع علیه موضع‌گیری‌های رئیس دولت است.

قوامی همچنین با انتقاد از عدم توجه روحانی به انتقادات، گفت: بدتر این است که خود ایشان به انتقادات در این حوزه توجه نمی‌کنند. من تابه‌حال 2 به ایشان در مورد بعضی از وزرایشان نامه نوشته‌ام و در آن تذکر داده‌ام که وجود بعضی از این وزرا به بدنه اجتماعی شما ضربه می‌زند؛ اما ایشان به نامه‌های ما جواب ندادند.

وی همچنین خاطرنشان کرد آقای روحانی اگر می‌خواهد در انتخابات 96 موفق باشد باید تغییراتی جدی در کابینه خود مخصوصاً در وزارت کشور ایجاد کند؛ چراکه ما در عرصه سیاست داخلی در مرکز و استان‌ها واقعاً با مشکل مواجه هستیم. بنابراین در حال حاضر که مجلس شورای اسلامی هم همسویی بیشتری با دولت دارد آقای روحانی وزرای جدید خود را به مجلس معرفی کند و این قائله را ختم کند و الا اگر ایشان رقیب جدیی در سال 96 داشته باشد کار سختی را پیش رو خواهد داشت.

این فعال اصلاح‌طلب در پایان در خصوص حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی در انتخابات 96 تصریح کرد: من فکر می‌کنم اصلاح‌طلب‌ها اگر بخواهند از آقای روحانی حمایت کنند، این حمایت باید با شروطی همراه باشد؛ چرا که همه می‌دانند این دولت با حمایت و رأی اصلاح‌طلبان بر سرکار آمده است و به‌عنوان دولتی که به اصلاح‌طلبان نزدیک است معرفی می‌شود، اما در کابینه این دولت شما وزیری نمی‌بینید که گفتمان اصلاح‌طلبی داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.