خانواده شهید همت به نویسنده کتاب زندگینامه شهید همت انتقاد کردند.

به گزارش جی پلاس، نویسنده کتاب زندگینامه شهید همت (محمد عزیزی) در کتاب و مصاحبه های خود مواردی را عنوان کرده که خانواده شهید همت و همرزمان شهید طی گفتگو با خبرنگار مهر نسبت به برخی مطالب انتقاد کردند.

علی ثابت از نیروهای لشکر ۲۷ محمد رسوال الله و همرزم شهید همت و جانباز جنگ تحمیلی در گفتگو با مهر می گوید: در این مطالب عناوین قابل تاملی توجه مرا به خودش جلب نمود با این مضمون که هیچ کس به اندازه من شهید همت را ندیده است که این عبارت واقعا بنده را که خود رزمنده ای ساده و مدت هاست در زمینه دفاع مقدس تحقیق و پژوهش می کنم به حیرت وا داشت

وی افزود: نوشتن زندگینامه فرمانده پرآوازه ای همچون شهید سرلشگر حاج ابراهیم همت که اخلاق و توضعش زبانزد خاص و عام است را به راحتی نمی توان به رشته تحریر درآورد. آن هم در مورد شخصیتی که پس از گذشت سه دهه از ایام شهادتش محبوبیتش نه تنها کمتر نشده بلکه نسل های بعد از جنگ هم علاقه وافر به این شهید و دیگر شهدا را همچنان در دل داشته و دارند و قطعا نسل های آینده قدر و قیمت این فرمانده بی بدیل را به فرزندانشان انتقال خواهند داد.

علی ثابت اظهار داشت: نگارنده این کتاب علی رغم اطلاع از اعتراض شدید همسر و فرزندان حاج همت از نوشته ها و تعاریف انجام پذیرفته در کتاب خود به راحتی از این مهم عبور کرده و خود نیز در همین مصاحبه به ایرادات خود اعتراف نموده و گفته است من با سرکار خانم بدیهیان همسر حاج همت تماس گرفته و اذعان داشته ام هر جایی که شما فکر می کنید در آن مسئله ای است آن را اصلاح می کنم و گفته ام که من در چاپ بعدی آن را اصلاح کرده ام. و در ادامه نوشته اند در چاپ اول، اولین نسخه را با اشتیاق برای پسر شهید همت فرستادم و همسر شهید همت هم با یک نوع بی اعتنایی و حالت حذفی با من برخورد نموده اند.

این در حالی است که باید سوال کرد چرا قبل از چاپ با همسر و فرزندان شهید مشورت و تبادل نظر نکردید؟ همچنین هنگامی که با همسر شهید همت و فرزندانشان شخصا تماس گرفته و دیدار حضوری داشته اید اعتراض شدید ایشان نسبت به کل قضیه کتاب شما بوده و دلخوری بیشتر خانم بدیهیان و دو فرزند شهید همت از عدم مطالب عاری از حقیقت و عنوان مطالبی است که خانواده شهید و بعضا همرزمانشان قبول ندارند.

خانواده شهید همت در این گفتگو اعلام کردند: قبل از چاپ اول کتاب هیچ گونه تبادل نظر و حتی تماس رسمی در مورد این موضوع با آنها نداشته و عدم صداقت نویسنده در این مورد تمامی مطالب کتاب را زیر سوال می برد.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید