سید ضیاء هاشمی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه امام خمینی(س) همواره به جامعه دانشگاهیان به عنوان فرهیختگان و پیشگامان رشد و پیشرفت جامعه توجه و تاکید ویژه داشته اند، گفت: امروز پس از 37 سال از پیروزی انقلاب، دانشگاهیان با پیروی از منویات امام خمینی (س) و رهبر معظم انقلاب همواره در مسیر وحدت، همدلی و اعتلای کشور گام بر می دارند.

پیش از ظهر امروز (سه شنبه 9 خرداد ماه)، در آستانه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، معاونین و کارکنان وزارت علوم و تحقیقات به همراه جمعی از اعضای هیأت های علمی و جامعه دانشگاهی کشور در حرم امام خمینی(س) حاضر شده و با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار کمیته روابط عمومی ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (س)، سید ضیاء هاشمی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه امام خمینی(س) همواره به جامعه دانشگاهیان به عنوان فرهیختگان و پیشگامان رشد و پیشرفت جامعه توجه و تاکید ویژه داشته اند، گفت: امروز پس از 37  سال از پیروزی انقلاب، دانشگاهیان با پیروی از منویات امام خمینی(س) و رهبر معظم انقلاب همواره در مسیر وحدت، همدلی و اعتلای کشور گام بر می دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: جامعه دانشگاهی کشور همواره با رعایت دو اصل وحدت کلمه و قانونمندی که مورد تاکید امام خمینی(س) و  رهبر معظم انقلاب بوده است توانسته با ایجاد همدلی، همزبانی و همگامی در میان جریان های مختلف علمی و سیاسی کشور مبانی رشد علمی و توسعه پایدار کشور را ایجاد نمایند.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت علمی، سیاسی، و اجتماعی جامعه دانشگاهی همواره بر حول محور امام خمینی(س) و رهبر معظم انقلاب می چرخد، تصریح کرد: دانشگاهیان با رعایت قانون اساسی و در چهار چوب قوانین مصوب جاری، قانون شرع و دین مبین اسلام به عنوان پیشگامان علمی جامعه اسلامی گام بر می دارند و با تولید علم و دانش باعث اقتدار و سرافرازی کشور می شوند.

هاشمی با اشاره به پیشگامی و پیشتازی دانشگاهیان در عرصه های مختلف انقلاب، گفت: دانشگاهیان در مبارزات قبل و در جریان انقلاب و در هر زمانی که نظام اسلامی نیاز به صیانت و حفاظت داشته است با جانبازی و فدارکاری پای در عرصه گذاشته اند و از کشور دفاع کرده اند.

وی افزود: دانشگاهیان در دفاع مقدس، دوران سازندگی و سایر دوره های اعتلای نظام اسلامی همواره در صحنه بوده و نقش آفرینی کرده اند.

در این مراسم سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و تحقیقات، مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم و تحقیقات، محسن هاشمی رفسنجانی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، حجت الاسلام قریشی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، محمود فتوحی رئیس دانشگاه شریف و مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.