اولین جلسه کمیته اقلیت­ های دینی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) روز یکشنبه(17 اردیبهشت) در محل این ستاد با حضور نمایندگان اقلیت های دینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(س)، در این جلسه که با حضور نمایندگانی از انجمن زرتشتیان، کلیمیان، آشوریان و همچنین شورای خلیفه گری ارامنه برگزار شد؛ مسئول کمیته اقلیت های دینی ستاد مرکزی در خصوص برنامه های این کمیته عنوان کرد: طبق سنوات قبل هموطنان دینی به منظور اداء احترام به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر حضور یافته و نمایندگان هر یک از عزیزان در وصف آن امام عظیم الشان به ایراد سخنرانی پرداخته و یکی از روحانیون محترم به نمایندگی از دیگر هموطنان دینی مراسم دعا و نیایش را جهت طلب رحمت و علو درجات برای آن حضرت برگزار خواهد کرد.

محمدرضا موحدی با اشاره به تقارن مراسم بزرگداشت حضرت امام(س) با ایام ماه مبارک رمضان و همچنین بیان وجوه مشترک اخلاقی و معنوی در سیره انبیاء الهی با اشاره به آیه شریفه  "لا نفرق بین احد من رسله"  گفت: در برنامه و اقدامات مربوط به بزرگداشت دو موضوع یاد شده را نظر قرار دهید و به ویژه اینکه با تمهیدات و برنامه ریزی لازم با توجه به آیه شریفه  "قل یا اهل الکتاب تعالوا " نسبت به جمع آوری و تدوین مطالب اخلاقی و معنوی مشترک در ادیان الهی اهتمام لازم را معمول دارید.

شایان ذکر است به علت محدودیت زمانی و تقارن ایام بزرگداشت با ماه مبارک رمضان دیدار هموطنان دینی از بیت حضرت امام در خمین لغو شد.

در پایان این جلسه نیز جهت هر چه با شکوه تر برگزار شدن بیست و هشتمین سالروز بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) مصوباتی توسط کمیته اقلیت های دینی به تصویب رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.