یک پژوهشگر گفت: مشارکت مردم در رابطه با همراهی با هدفمند سازی یارانهها مشارکت خوبی خواهد شد ولی به تبلیغات بیشتری نیاز دارد و این در حالی است که به گمانم نقش رسانهای دولت در این زمینه قوی نیست.

غلامعلی رجایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی جماران، در پاسخ به اینکه آیا بحث هدفمندی یارانهها باعث کاهش اعتماد دولت و ملت شده است؟ اظهار کرد: به گمانم هم بحث چرایی و هم نحوه اجرای بحث یارانهها از اول به خوبی بیان نشد و در حال حاضر هم دولت راه سختی را در پیش دارد چون اگر بخواهد در وسط راه آن را هدایت کند به مراتب سخت تر از به حرکت درآوردن آن از مرحله اولش است.

وی با بیان اینکه گمان می کنم در حال حاضر نیز مردم با رایی که به آقای روحانی دادهاند، خود در معرض مشکلاتی که دولت از دفعه قبل در آنها قرار دارد باشند.

این پژوهشگر ادامه داد: البته متاسفانه در این زمینه به دلایلی دولت نمی تواند مشکلات قبلی را بویژه در خصوص سیاستگذاری غلط یارانهها به اطلاع مردم برساند که به نظرم اگر این دلایل گفته شود که حتی انحراف از برداشتی که از این قضیه نصیب دولت می شد صرف چه چیزهایی شده مشکلات مردم را بیشتر میکند.

رجایی اظهار کرد: مشارکت مردم در رابطه با همراهی با هدفمند سازی یارانهها مشارکت خوبی خواهد شد ولی به تبلیغات بیشتری نیاز دارد و این در حالی است که به گمانم نقش رسانهای دولت در این زمینه قوی نیست و این تبلیغاتی که در این روزها پخش می شوند کفایت نمی کند بلکه باید تمام سیستم تبلیغی، امنیتی، اجرایی، فرهنگی و رسانهای نظام روحانیت دست بکار شوند در این قضیه به هم یاری رسانند.

وی با بیان اینکه این کار کمک به دولت بلکه کمک به کشور است و در حال حاضر ما کمک به دولت را کمک به کشور میبینیم، ادامه داد: اگر این قضیه به خوبی بیان شود تصورم این است که مشارکت و حمایت مردم از دولت بیشتر خواهد شد ولی در حال حاضر روند ترغیب مردم را به اینکه در این زمینه کمک کنند مطلوب نمی بینم چون مردم در مورد اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است و اساسا دولت چکار میخواهد بکند. آگاه نیستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.