به قبض های برقی که در بهمن ماه صادر شد دقت کرده اید؟ این قبض ها را با قبض های قبلی مقایسه کرده اید؟ چه تفاوت عمده ای در این دو قبض به چشمتان آمده است؟

از بس این روزها پیامک های مختلف از سرشماره های ناشناس می آیند و خودشان را به زور روی صفحه گوشی جا می دهند که با دیدن شان بی اهمیت از کنارشان می گذرم و می گذارم تا بعد که دست به دکمه حذف ببرم و از بیخ و بُن ریشه کنشان کنم. حالا حکایت این پیامک از جانب اداره برق هم از همین دسته هاست. اول بی اعتنا نگاهش کردم و یکباره برق از سرم پراند. مبلغ قابل پرداخت خورده بود: 2140000 ریال. رقم قبض قبلی از نصف هم کمتر بود 1020000. تا آن روز زمستان هنوز چهره اصلی خودش را رونمایی نکرده بود. اصلا زمستانی در کار نبود که درجه پکیج را بخواهد بالاتر ببرد تا گرمایی بیشتر را نصیب خانه و کاشانه مان کند. باید دست به گوشی می شدم اما ساعت اداری گذشته بود. برای کارهای فردا آن را در لیست قرار دادم. 

شماره 1521 را که گرفتم نوار ضبط شده ای، سخنانی را که بخش عمده ای از آن را از بر هستم برایم قطاری پشت سر هم رفت. بعد صدای خانمی به گوشم رسید. مشکل را توضیح دادم و پاسخ اینچنینی گرفتم: 

ببینید از اول آبان ماه افزایش نرخ خیلی وحشتناکی داشتیم یعنی اگر همان مصرف گذشته را داشتید حدود 40 تا 50 درصد افزایش قیمت داشتیم. 

خانم اپراتور در برابر اعتراض من که چرا هیچ اطلاع رسانی نشده، هم گفت: مگر بقیه چیزها که گران می شود، اطلاع رسانی انجام می شود این هم مثل بقیه چیزها.

گفتم: بله درست است که در یک سال قیمت ها چندین مرحله پرش دارند اما این نرخ انرژی است و باید به مردم اطلاع داده شود.

بحث کردن با او که فقط یک اپراتور بود فایده ای نداشت هر چنداگر بالا دستی اش هم بود فایده ای نداشت. نخواستم بیشتر از این توی ورطه ای بیندازمش که پاسخی برایش نداشته باشد. او چه تقصیری داشت. کارمند بود حالا قراردادی یا رسمی اش را الله اعلم. اصلا چه فرقی برای من و ما دارد؟!

نیش خندی زدم و گفتم: یعنی خیلی تمیز و زیرپوستی برق را گران کرده اند.

مانده بود در جوابم چه بگوید. 

بالاترین نمره پاسخگویی را برایش ثبت کردم و قطع کردم.

انگشت به دهان مانده بودم از این همه ذکاوت برای بالا بردن قیمت ها.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.