یکی از مناطقی که می تواند مقصد مناسبی با آب و هوای مطبوع و طبیعتی دیدنی برای سفر شما باشد منطقه گردشگری پامنار واقع در بخش شهیون شهرستان دزفول است.

گروه جامعه جی پلاس: ایرانیان ترجیح می دهند در روزهای سرد سال مناطق گرمسیری را برای گردشگری انتخاب کنند. کیش، قشم و سایر جزایر ایرانی اولین گزینه هایی است که به ذهن شهروندان به عنوان یک مقصد گردشگری با هوای مطبوع برای فرار از سوز زمستان می رسد اما گران بودن و طولانی بودن بعد مسافت این نقاط امکان مسافرت اقشار بسیاری از جامعه را سلب کند. 

از سوی دیگر برخی نقاط منحصر به فرد کشورمان که در روزهای سرد سال می تواند گزینه مناسبی برای گردش باشد در مناطقی هم چون جنوب کرمان، شرق هرمزگان، بوشهر و چابهار واقع شده اند که فقر امکانات، هزینه بر بودن و بعد مسافت در این نقاط نیز امکان سفر را سخت می کند. 

یکی از مناطقی که می تواند مقصد مناسبی با آب و هوای مطبوع و طبیعتی دیدنی برای سفر شما باشد منطقه گردشگری پامنار واقع در بخش شهیون شهرستان دزفول است. 

برای سفر به این شهر می توانید از مسیر پایتخت به قم-اراک-خرم آباد و در نهایت دزفول با خودوری سواری بروید که دارای جاده های استانداردی است. علاوه بر خودروی شخصی می توان با قطار یا هواپیما نیز به این شهر سفر کرد.از مرکز شهر دزفول تا روستای زیبای پامنار 34 کیلومتر راه آسفالته با مناظرطبیعی زیبا پیش روی شما است.

photo_2022-01-26_12-25-26

این روستا که در دل طبیعت واقع شده از یک سو به کوهی صخره ای تکیه کرده است و از یک سوی در منظره ای دیدنی به دریاچه وسیع سد دز منتهی شده است. 

157620462

 

20190328004951615

برای اقامت در این روستا می توان با هزینه ای معقول یک اقامتگاه اجاره کنید که از میزان اجاره یک تخت دریک هتل ارزان تر خواهد بود. رونق گردشگری در این منطقه باعث شده است که منازل زیادی به اقامت گردشگران اختصاص یابد و در کنار این نیز واحدهای بومگردی متعددی ساخته شده است. 

 

جاذبه های گردشگری روستای پامنار



این روستا به همراه روستاهای اطراف آن جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی را در خود جا داده اند که می تواند یک سفر چندروزه با نشاط را برای شما رقم بزند. 

 

گشت زنی با قایق بر سطح دریاچه سد دز

فاصله دریاچه دز با روستای پامنار کمتر از 200 متر است که قایق های تعبیهشده توسط اهالی پذیرای گردشگران هستند. هر قایق حدود 5 نفر ظرفیت دارد که متناسب با نوع گشت زنی بر سطح دریچاه مبلغ 30 تا 40 هزار تومان برای هر نفر اخذ می کنند.

سد دز قایق گردی

photo_2022-01-25_11-24-59

یکی از مسیرهای گشت زنی باقایق، رسیدن به دیوار بتنی سد دز است که شکوه و جلوه ای ویژه دارد. نخلستان های زیبای کناره های این دریاچه از دیگر جاذبه های مسیر مذکور است. 

 

جزیره دریاچه دز 

 

در دریاچه دز که حدود 65 کیلومتر مساحت داردیک جزیره وجود دارد که گردشگران با استفاده از قایق خود رابه این جزیره می رسانند و در کمپ های چادری شب را می گذرانند که تجربه ای به یادماندنی را برای آن ها رقم می‌زند.

جزیره دریاچه دز روستای پامنار

کول خرسون
 

کول خرسون دره ای شگفت انگیز با دیواره هایی بلند و بستری که آب در آن جاری است. در این این دره شگفت انگیز حوضچه های آب زلال متعددی وجود دارد که تصاویر کم نظیری در ذهن گردشگران پدید می آورد. برای بازدیداز این دره بایستی از قبل اطلاعات میزان سطح آب موجود در دره را از افراد محلی جویا شوید. 
 

2750204_933

vyCCzwvqyi1QzaZ5cVPUMsKAdWm7o91WrKtLN8WK

 

قلعه شاداب 



قلعه شاداب یکی ازمعماری های کم نظیر باستانی در ایران است. این قلعه با بسیاری دیگر از بنا های قدیمی که نام قلعه بر خود دارند متفاوت است چراکه کاملا در داخل کوه کنده شده است . قلعه از موقعیت بسیار عالی استراتژیکی برخوردار است و دسترسی به آن تقریبا غیر ممکن و تنها محدود به یک مسیر باریک و صعب العبور از دیواره شمالی می باشد.

این قلعه 4 کیلومتر عرض و 10 کیلومتر طول دارد و توسط دالان های تو در تو به محلی برای محافظت از اهالی در برابر دشمن تبدیل شده  که قدمت آن به دوره ساسانی می‌رسد. 

پشت این قلعه دیواره ای بسیار بلند است که اکنون به دریاچه سد دز مشرف است و امکان دسترسی به قلعه از این مسیر به دلیل شیب قائم دیواره وجود ندارد. 

 

 

روستای پامنار علیرغم داشتن ظرفیت های متعدد برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری هم اکنون دارای مشکلاتی نیز هست. در این روستا اینترنت در دسترس کامل قرار ندارد و گاهی اوقات آنتن دهی خطوط موبایل نیز با مشکلاتی مواجه می شود. از دیگر مشکلات منطقه نبود فروشگاه ها برای تامین مایحتاج سفر است لذا اگر قصد سفر به منطقه دارید وسایل مورد نیاز خود و پول نقد به همراه داشته باشید. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.