حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی امین (رزم‌گیر) به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی امین (رزم‌گیر) امروز (دو شنبه ۱۳ دی ماه) در اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت.

مراسم تشییع پیکر این عزیز سفر کرده به علت رعایت پروتکل‌های کرونایی از درب منزل برگزار نخواهد شد و صبح سه‌شنبه 14 دی ماه ساعت 10 صبح در قطعه 228 بهشت زهرا انجام خواهد شد.

 

متن پیام های تسلیت به این شرح است:

آیت الله سید مصطفی محقق داماد در پیامی نوشت:

انالله وانا الیه راجعون

خبررحلت اسفناک جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای حسینی امین موجب تاثر وتالم کلیه دوستان ایشان است بدینوسیله به همگان وخانواده داغدارش تسلیت عرض میکنم وصبر جمیل برای انان وبرای روانش ارامش درجواررحمت حق مسالت دارم.

******

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در پیام تسلیتی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت دانشمند درد آشنا و بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین جناب سید رضا حسینی امین موجب تآثر فراوان گردید.

این مصیبت بزرگ را به خانواده محترم حسینی امین، همسربزرگوارو فرزندان گرامی او و به همه دوستان همراهان آن عزیز تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسئلت می کنم.

سید محمد خاتمی

۱۳ / ۱۰ / ۱۴۰۰

پیام تسلیت سید محمد خاتمی

******

پیام تسلیت بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه) در پی رحلت مرحوم مغفور حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدرضا حسینی (رحمة الله علیه)

بسمه تعالی

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً

درگذشت سلاله السادات روحانی متعهد و متعبد مرحوم مغفور حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدرضا حسینی (رحمة الله علیه) در ایام شهادت ام الائمه حضرت زهرا (سلام الله علیها) موجب تأسف و تأثر گردید.

عزت نفس، ساده زیستی و تلاش در حل مشکلات نیازمندان و زندگی در کنار مردم محروم و تمرکز بر مسائل فرهنگی همراه با آگاهی بخشی به جامعه، از اصول زندگی شرافتمندانه آن دوست بزرگوار بود. عاش سعیداً و مات سعیدا.ً

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم معزّی و کلیه دوستان و ارادتمندان آن عزیز سفر کرده، برای آن مرحوم حشر با اولیاء الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم.

قم المقدسة ـ بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی (رحمة الله علیه)

 29جمادی الاولی1443

فخرالدین صانعی

تاریخ: 1400/10/13

 

******

حجت الاسلام و المسلمین نوراللهیان:

آه آه

یادهر اُفّ لک من خلیل،

هرگز باورم نبود زنده باشم  

وچنین خبر دهشت باری به من برسد

خبر ارتحال سیدرضای عزیز قلبم را،تاعمق جانم سوخت  زیراچهل سال تمام او را زیرنظر و درکنار خود داشتم.

روحانی اگر اولیاء اسلام گفته اند و به جامعه سفارش کرده اند، یعنی این سیدجلیل ،یعنی این مدافع بی مداهنه عدالت وحق، و درستی و پاکی و اظهارصریح وبی پروای کلمهِ حق عندامامِِ جائر

من نمیتوانم سنگینی فقدانش را خودتحمل و شرح آن را به همه آشنایان ونا آشنای به سلوک معنوی این چهره مبارز روحانی بازگوکنم.

همه روحیه عدالتخواهی اویک سو ، عشق به مناجات و دعای سِمات غروبهای جمعه او و علاقه وافرش به مادرمعصومه اش حضرت فاطمه زهرا" س " که مثال زدنی بود، افکارم راسخت درگیرکرده.

خدایش به حرمت این ایام عزای فاطمی با اولیائش بویژه حضرت سیدالشهداء حسین علیه السلام محشور وبه دختران داغدیده و همسر و همه عزیزانش صبر عنایت بفرماید.

عاش سعیداً ومات سعیدا

******

سید علی صنیع خانی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه همیاران رشد نازی آباد:
 
انا لله و انا الیه راجعون

با اندوه و دریغ فراوان خبر تلخ درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی امین از مؤسسین و اعضای هیئت مدیره موسسه همیاران رشد نازی آباد را به اطلاع می رساند.
 حسینی امین فاضلی پرهیزکار، پژوهشگری نام آشنا، عالمی اخلاق‌مدار و مردمی بود که دل داغدار دوستان، شاگردان و آشنایان او در غم فراقش را مگر لطف پروردگار متعال بتواند تسکین دهد و شکیبایی بخشد.
 از خداوند متعال برای روح مطهر آن بزرگوار طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و بردباری مسئلت می نماییم.

                                                                      
******

پیام تسلیت دکتر جواد اطاعت

انالله و اناالیه راجعون

عروج ناباورانه برادر عزیزمان را خدمت خاندان معزز و دوستان و همفکران ایشان تعزیت و تسلیت عرض نموده، علو درجات این عزیز را از خداوند منان مسئلت داریم و برای همه بازماندگان اجر و صبر و حسن عاقبت ارزومندیم،

ارادتمند جواد اطاعت

******

 

انّا لله و انّا الیه راجعون

خبر درگذشت جناب آقای حجةالاسلام‌ والمسلمین «سید رضا حسینى امین» باعث تاثر و تأسف همکاران ایشان در مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی گردید. ضمن تسلیت به خانواده محترم حسینى امین، از خداوند برای آن عزیز از دست رفته مغفرت و برای بازماندگان صبر خواستاریم.

روابط عمومی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی

 

******

دکتر رحیم عبادی نوشت:

انالله وانا الیه راجعون

خبرتلخ وناباورانه فقدان معلم بزرگ اخلاق و آزادگی استاد گرامی جناب حجت الاسلام حاج سیدرضا حسینی بسیار موجب تاسف وتالم شد گرچه مرگ بخشی از زندگی است اما مرگ اسان وازدست رفتن فرهیختگان وسرمایه های انسانی بدلیل نابسامانی های درمانی ،اجتماعی ، سیاسی واقتصادی بسیار سخت ومسئولیت آوراست . 

ازخداوند برای آن بزرگ طلب علو درجات وبرای بازماندگان صبرواجر وبرای دوستان ویاران آن عزیز سفرکرده عبرت وایفای مسئولیت اجتماعی را خواستارم .

خدایاماجز خوبی ازاو نمیدانیم اللهم انالانعلم منه الا خیرا

******

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی

وارسته ، صبور و با اخلاق

سید بزر گوار غم سرا سر وجودمان را فرا گرفت .در این سال‌های آشنایی و رفاقت و هم سفری،  انسانیت و رادمردی و تحمل و پاکدستی و صفای باطن، لغت و کسوت روحانی را که شما مصداقش بودی برای همه ما متعین ساخت. در قلب ما و خانواده ما و دوستانت جا ی همیشگی داری .همه دوستان خاطره خوب از شما دارند خداوند به خانواده و برادران  داغدیده شما صبر و اجر دهد ، و در این ایام با اجداد طاهرین خویش محشور باشید.

علیرضا صالح پور

******

سلام علیکم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت غیر مترقبه یار با صفا و دوست صمیمی جناب اقای سید رضا حسینی امین غمی جانکاه بر دل نشاند و عمق جانمان را سوزاند. او واجد دلی پاک و قلبی سلیم بود. خیر اندیش و نیکوکار،و بی ریا و زلال بود. حق جو و حق پذیر بود، مرجع آلام دردمندان و پی جوی رفع مشکلات نیازمندان بود. ساده زیست و پاک دست بود. هرگز حقیقت را به مسلخ مصلحت نبرد و برای خوشایند این و آن دست از حق گوئی نشست.

در شرایطی که برخی هم گنانش دنیا را بر آخرت مقدم می داشتند و برای دستیابی به ثروت و قدرت هیچ مرز اخلاقی را پاس نمی داشتند، او آزادگی و کرامت خویش را حفظ کرد و هرگز به ارزش های اصیلی که با همه وجودش پذیرفته بود پشت نکرد. خوش مشرب، خون گرم، خوش اخلاق، صریح الهجه و صادق بود. اهل ریا و کبر و حسد و کینه توزی نبود.

دریافت خبر پرواز ناگهانی او به شدت قلبم را فشرد. او عزیز من بود و با همه وجود دوستش داشتم. تحمل فراقش برایم سخت و ناگوار است  مرگ برای او که صاحب نفس مطمئنه بود شیرین و نقطه پایانی بر درد و رنج این دنیاست و برای بستگان و علاقه مندان او مایه دردی جانکاه.

برای او رضوان و غفران الهی را طلب می کنم و برای همسر محترمه، فرزندان عزیز و برادران بزرگوار و همه دوستانش آرزوی صبر جمیل و آجر جزیل دارم.

فقدان این عزیز ملکوتی را به ویژه به دوستان عزیز انجمن مطالعات قرآنی که اخیرا عضویت او را در هیات مدیره انجمن تمدید کردند تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

خواهان سلامتی و طول عمر با عزت برای همه دوستان و بستگان داغدارم.

با احترام و ارادت، علی باقری‌فر

 

******

سید حمید متقی در پیامی نوشت:

بازگشت همه به سوی خداست

خبر درگذشت حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای سیدرضا حسینی امین، برادر، دوست و همکار گرامی ما در مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی همه ما را اندوهناک کرده است.ضمن عرض تسلیت به همسر گرامی و فرزندان و دیگر اعضا خانواده ایشان، از خداوند متعال برای آن شادروان غفران و برای سایر بازماندگان صبر خواستارم.

******

حسین علیزاده در پیامی نوشت:

چه درد جانکاهی است وقتی ناگهان با خبر فراق دوستی مواجه شوی که یکی از باصفاترین ، عزیزترین، با اخلاص ترین دوستانت بود . حسینی امین بسیار فروتن ، مهربان ، دلسوز ، فهیم و مردمی بود . کسی از او رنجیده نبود و کسی نمی توانست با اولین مواجهه  تحت تأثیر اخلاق پر مهرش قرار نگیرد .

نمی دانم چرا خوبان این همه در رفتن به سوی معبود شتابان هستند ؟ چرا به اندوهی که در دل دوستدارانشان می نشیند چنین بی اعتنایند؟

خداوندا تو خود خوب می دانی که حسینی امین یکی از بهترین ها بود پس در کنارت به عزت و مهر گرامی دار که بس مرد گرامی و دوست داشتنی بود .

خداوندا به بازماندگانش شکیبایی عنایت کن گرچه در فراق چنین عزیزی صبوری بسیار سخت و جانکاه است .

چگونه تسلیت بگویم که درد فراقش تسلیت ناپذیر است؟

دوست عزیز و بزرگوارم تو رفتی و جمع دوستان را در اندوه جدایی ات تنها گذاشتی .

به لطف حق بهشت برین جایگاهت و فردوس علیین مبارکت باد .

******

موسوی بجنوردی در پیام تسلیتی نوشت:

 

انا لله وانا الیه راجعون.

درگذشت نابهنگام روحانی آزاده وعالم عامل حضرت حجة الاسلام والمسلمین جناب حسینی امین موجب تألم اینجانب ودوستان ایشان گردید...

امیدوارم روح بلند ایشان درجوار اجداد طاهرینش بامجاهدان وصلحا وشهدا همنشین باشد.

فی مقعدِ صِدقٍ عندَ ملیکٍ مُقتدر.

تَغمّدهُ الله برحمته...

  

******

حجت الاسلام سید محمدعلی ابطحی:

رحلت دانشمند فرزانه مرحوم‌سیدرضا حسینی، شوک آور بود.

آزادگی، اندیشه ورزی، مهربانی، اخلاق در وجودش مجسم بود.

برای کسانی که او را می شناختند خبر پرواز کردنش، خیلی سخت است.

همیشه با لبان پر خنده و آرامش کم نظیر با مسائل سخت روبرو می شد واز اهداف و نطریات مترقی اش دفاع می کرد.

مرد روزگار خودش بود. چیزی که به آن در ساحت دین‌ورزی بسیار نیازمندیم.

به جامعه فرهنگی و به فرزندان و خانواده و دوستانش تسلیت میگویم.

عاش سعیدا و مات سعیدا

 

******

علی اصغر صباغ پور نوشت:

انا لله و انا الیه راجعون

یا دهر اف لک من خلیلی

مانده ام که چگونه خبر ناگوار رحلت استاد سید رضا حسینی امین را باور کنم.

او نماد انسانیت کامل العیار بود؛

او واجد فضایل اخلاقی بی شمار بود؛

او شاخص روحانیت بیدار و وارسته از قدرت ، و وابسته به مردم بود؛

او فقط از لباسش ناسزاهایی را خرید که شایسته ی دیگران بود :  شایسته ی ارباب عمائم سرفروبرده در جیفه ی ثروت و قدرت؛

او حسرت یک "تقاضا" را بر دل قدرتمداران گذاشت؛

او مرد بود مرد!

او یار مظلومان بود و بری از ظلم و ظلمه ؛

مروت ، انساندوستی ، انصاف ، مردمداری ، تقوا ، رواداری ، زهد ، بی تکلفی ، تواضع ، حسن خلق ، امانتداری ، شجاعت ، زیست قرآنی ، نقادی و نقدپذیری ، بی اعتنایی به زخارف دنیوی ، ورع ، محبت ، مرام ، معرفت و... در وجود او موج می زد؛

او پیش از انقلاب از جنوب شهر (علی آباد) برخاست و با وجود امکان زندگی در بالای شهر ، هیچگاه جنوب شهر را ترک نکرد؛

او دلداده ی تاثیر گذارترین و نوآورترین  مرجع مسلم شیعه که عطای قدرت را بر لقایش بخشید ، بود. بر مشی و ممشای او زیست و همچون استاد سفرکرده ی خود ، شب بر بستر آرمید و صبح آسمانی شد.

این ضایعه ی بزرگ را به خانواده ی محترم ایشان ، به برادران بسیار عالیقدر و پرمهرشان ، که در این گروه نیز عضویت دارند ، و به تمام دوستان و آشنایان ، همچنین به حجت الاسلام و المسلمین احمد آقای منتظری و نیز ، سعید آقای منتظری و به اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه ی علمیه ی قم ، کارکنان مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی ، کارکنان کتابخانه ی ملی ، گروه قرآنی کانون اندیشه ( شهید قدوسی) و سایرین تسلیت عرض می کنم.

بقا و سلامت و عزت اخوان آن مرحوم و خانواده ی عزیزشان را از درگاه ایزد منان خواهانم.

 

******

قاسم میرزایی نیکو با تشکیل گروهی در فضای مجازی به همین مناسبت نوشت:

دوستان و یاران جان

اهالی حوالی رفاقت

سلام و احترام

این گروه در این روزهای سخت پروتکل های بهداشتی، روزهای چیزهای عجیب و غریب اما خیلی نزدیک، روزهای کرونایی، روزهای غربت و بی پدری، پدر مهربان، امامِ جان، جان جهان، «صاحب الزمان» برای یاد و خاطر مردی است از اهالی علم و معرفت؛

حجت الاسلام حاج سید رضا حسینی (رزمگیر)

مردی از دیار حوزه و دانشگاه؛ مردی که تعهد و یقین را فدای بازی روزگار نکرد و بر سر مرام حق و حقیقت ایستاد؛

در این گروه مجازی باهم به احترام علم و برای سلامتی همه در کنار هم خاطرات عمر را ورق می زنیم؛ با قرائت فاتحه و ختم قرآن و یادبود با خودمان تکرار می کنیم روزهای بودن را؛ در کنار هم زیستن را؛ از کنار هم رفتن را...

مرو ای دوست...

******

باور رفتن مردانی که حقیقت را به مسلخ مصلحت نبردند بسی دشوار است،ولی چاره ای نیست.

عروج سید رضا حسینی عزیز را به خانواده،دوستان وهمه کسانیکه ایشان را می‌شناختند و در فراقش داغدار خواهند بود تسلیت عرض میکنم و دعا میکنم خداوند ایشان را با انبیاء و اولیاء محشور گرداند.

علی دژاکام

******

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت ناگهانی و مصیبت‌بار دوست خوب، مهربان، روحانی نواندیش و ساده‌زیست و از شاگردان آیات عظام مرحومان منتظری و صانعی؛ حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌رضا حسینی امین به شدت اندوهگین و غمناکم کرد. آن مرحوم باعث آشنایی و معرفی حجت‌الااسلام اکبر رضایی پیشنماز فعلی مسجد قندی، همچنین رابط هیئت خانواده‌ی شهدا با آیت‌الله‌العظمی یوسف صانعی بود.

با آن مرحوم در سفر حج سال ۱۳۷۱ آشنا شدم و به سبب قرابت‌های فکری و همشهری بودن کم‌کم رفیق شش‌دانگ شدیم و گاه و بی‌گاه همدیگر را می‌دیدیم. خدای من شاهد است در این سی سال رفاقت کلمه‌ای به دروغ، نفاق، ریا و سالوس نشنیدم. برای همه خیرخواه بود و مهربان. عاشق خدمت به محرومان بود. آن مرحوم علی‌رغم آن‌که می‌توانست در بالای شهر سکنا گزیند اما محله‌ی جوانمرد قصاب را برای سکونت برگزید و به حداقل‌ها راضی بود. هر مدتی یک بار در یکی از مساجد مناطق محروم تهران امامت جماعت می‌کرد و عذرش را می‌خواستند. به چه دلیلی؟ شاید چون اسرار هویدا می‌کرد. یک بار هیئت امنای یکی از مساجد به ستاد امور مساجد رجوع کرده و دلیلش را پرسیده بودند. آن‌ها هم گفته بودند:" ایشان مشکوک است!" نمازگزاران از آقای مسئول پرسیده بودند چرا؟! آن آقای مسئول هم گفته بود: "ایشان حق‌الصلوه می‌گیرند؟" نمازگزاران هم گفته بودند: "نه تنها حق‌الصلوه نمی‌گیرند که از جیبشان هم به مسجد کمک می‌کنند!" آقای مسئول هم با بی‌شرمی گفته بود: "خب همین است که می‌گویم مشکوک است. چرا مفتی نماز می‌خواند؟!"

سیدرضا از شاگردان خارج آن دو مرجع آزاده و عزیز بود. به همین خاطر بیشترین وابستگی اخلاقی چون آزادگی، صداقت، شجاعت و حریت را به یادگار برده بود.

مرحوم امین مدت‌ها در کتابخانه‌ی ملی همچنین مرکز دایره‌المعارف اسلامی به نشر اندیشه‌های ناب اسلامی همت گماشته بود. علی‌رغم بازنشستگی، به تحقیق و تتبع در اندیشه‌های نو مشغول بود. حسینی امین جزو روحانیان اصلاح‌طلب و آزادیخواه بود.

از او چندین جلد کتاب از زبان عربی به فارسی ترجمه شده و منتشر شده است.

خدای رحمان و بخشنده او را با خوبان روزگار به‌ویژه اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام محشور کند و به خانواده‌اش شکیبایی عطا کند.

سلام علی یوم ولدت و یوم اموت و یوم ابعث حیا.

دوست کوچکش: امیررضا ستوده

******

عمادالدین باقی نوشت:

داغیست هر ستاره‌ای از دود آه او

صبح اول وقت(امروزدوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰)  که آماده شده بودم در معیت آقای مجتهدزاده به دفتر آقای خلیلی برویم تا همراه با این دو وکیل محترم درباره پرونده قضایی تازه ای که برایم تشکیل شده همفکری کنیم خبری باور نکردنی همچون صاعقه بر سرمان فرود آمد و همه چیز به هم ریخت. «سید رضا حسینی امین» مان رفت. چند هفته با کرونا به سختی دست و پنجه نرم کرد، بهبود یافت ولی خیلی نحیف و تکیده شده بود و درست در زمانی که زندگی عادی و روزمره را شروع کرد قلبش ایستاد. فقط کسانی که او را می شناسند می دانند چه می گویم، چه انسانی از میان ما رفته است: مظهر پاکی، وارستگی، تقوا، انسانیت، آزادگی، دشمنی با ظلم و روحانی به معنای راستین‌ کلمه. فقط خانواده اش پدری و‌ من برادری از دست ندادیم، او پناهگاه افراد و خانواده‌های زیادی در محله علی آباد در جنوب شهر بود. بعد از داغ برادرم علا هیچ داغی بالاتر از مرگ سید رضا برایم نیامده است. بخشی از وجودم بود که از کودکی در محله تا مدرسه و ازدواج و حوزه و هر جای دیگری باهم بودیم و همراه و همدل. فرزندانم از وقتی چشم گشودند عمو شناختندش و فرزندان او نیز.

احساس کردم پشتم خالی شده.‌ بی خود نیست که می‌گویند با مرگ برادر، کمرم شکست. تا ساعت ها توان نوشتن و‌ گفتن نداشتم جز دوسه کلمه که به دوسه دوست عزیزی که نوشتم: خدایا کمکم کن، طاقت این داغ ندارم.

الان که دارم می نویسم احساس می کنم در خواب هستم.

دیروز مهندس سعیدیان شوهرخواهرم به دیدنش رفته بود، دیشب گفت حالش خوب بود و به او وعده دادم  فردا با عماد سری به شما می زنیم. وعده عملی شد. رفتیم اما چه رفتنی؟ روحش پرکشیده و جسمش مانده بود. پیکر نازنینش را تا آمبولانس بدرقه کردیم. رفت، به همین سادگی! همه ما هم می رویم به همین سادگی! دیگر از هیچ خبری تعجب نمی کنم از اینکه چند دقیقه دیگر این خبر برای خودم یا هر عزیز دیگری باشد.

شیخ که دامن‌کش از بتان شده ای گل

داغ تو در آستین چو لاله نهفته

 

******

پیام تسلیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید رضا حسینی امین:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

درگذشت روحانی آگاه، درد آشنا، متعهد و مردمی حجت الاسلام و المسلمین حاج سید رضا حسینی امین موجب تأسف و تأثر شد.

او عمر با برکت خود را در راه پژوهش و تحقیق، دفاع از ارزش های انقلاب و خدمت به مردم صرف کرد.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم این مصیبت را به همسر، فرزندان، برادران و همه وابستگان و دوستداران آن مرحوم تسلیت می‌گوید و از خدای متعال برای آن مرحوم مغفور، حشر با صالحان و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارد.

مجمع مدرسین و محققین حوزه عمیه قم

 ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

******

پیام تسلیت بیت آیت الله العظمی منتظری به مناسبت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید رضا حسینی امین:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

با سلام و تحیت؛ خبر ناگوار و جانکاه رحلت دوست عزیز و بزرگوارمان، جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج سید رضا حسینی امین، موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.

مصیبت وارده را به تمامی عزیزان خانواده، بویژه همسر فداکار و فرزندان و برادران گرانقدر و کلیه دوستان و علاقه مندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌نمایم.

از خداوند مهربان و غفور، رضوان الهی و حشر با اولیاءالله را برای آن عزیز سفر کرده، و سلامت، صبوری و استقامت را برای بازماندگان خواستارم.

بیت آیت الله العظمی منتظری

۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - احمد منتظری

******

پیام تسلیت آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت به مناسبت درگذشت حجت الاسلام  سید رضا حسینی امین

إنا لله وإنا إلیه راجِعونً

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی

خبر درگذشت برادر گرامی؛ جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی امین، همه ما و همه کسانی که از نزدیک با مشی و تلاش های او برای دفاع از حق و مظلومان آشنا بودند، در غم سنگینی فرو برد.روانشاد حسینی امین از مصلحان آزاده ای بود که دفاع از حق و حقیقت و مظلوم را قربانی مصلحت اندیشی ها و دنیا طلبی هایی که از ابتلاهای زمانه ماست، نکرد.  

این ضایعه غم بار را به خانواده سوگوار و همراهان همیشگی ایشان صمیمانه تسلیت عرض می کنم و از پروردگار متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت و مغفرت الهی و برای همسر و فرزندان داغدار و همه دوستدارانش سلامتی و صبر و اجر مسئلت دارم.

******

پیام تسلیت رئیس مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی در پی درگذشت حجت‌الاسلام «سیّدرضا حسینی‌امین»‌

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

چگونه می‌توان پذیرفت پروازِ یکی از بهترین دوستان به آسمان را. رفتنی که مشحون از حیرت است، و ما را در ماتمی عظیم فرو بُرد.

شادروان حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ «سیّدرضا حسینی‌امین» در گردشِ روزگار می‌درخشید. مردی که اسوۀ فضیلت و عصارۀ انسانیت بود. 

در این بیش از بیست‌سالی که افتخار همکاری با ایشان را در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی و سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران داشتم، همیشه آمادۀ خدمت به مستمندان بود و هیچ‌گاه از کمک به دیگران روی نگرداند.

او به خانواده‌های گرفتار و مردم حاشیه‌نشین و هر انسان درمانده که در تلاش برای زندگی، به هرسببی زمین خورده بود، احسان کرد، زیرا که او در هرحال و هرجا آمادۀ فداکاری بود.

بدین‌وسیله به همۀ دوستان، شاگردان، دلسوختگان و البته خانوادۀ معظمش از عمق جان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال مسألت دارم که این سیّد بسیارعزیز را مشمول رحمت خاص خود قرار دهد و با اجداد مطهّرش محشور گرداند.

کاظم موسوی بجنوردی

رئیس مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی)

١٣ دی ١۴٠٠

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
13 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.