محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونای وزارتخانه که امروز با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل این وزارتخانه برگزار شد، مشاهده سویه اُمیکرون کرونا در ایران تائید شد.

به گزارش جماران؛ محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونای وزارتخانه که امروز با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل این وزارتخانه برگزار شد، مشاهده سویه اُمیکرون کرونا در ایران تائید شد

هاشمی افزود: نتایج جلسه امروز در خصوص تمهیدات اندیشیده شده جهت جلوگیری از شیوع سویه جدید در کشور متعاقبا اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد. اعضای جلسه به ضرورت استفاده از ماسک، تزریق واکسن به ویژه دریافت دوز سوم واکسن اعلام شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کردند.

 

 برای جلوگیری از اوج گیری کرونای جدید در کشور/ پیشنهاد اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی تا چهار هفته آینده

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ در حاشیه جلسه علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: در این جلسه توصیه شد در تمامی مجامع عمومی اعم از رستوران ها، کنسرت ها ، مدارس و دانشگاه ها و به خصوص برگزاری مراسم در شب یلدا و دورهمی و مهمانی ها محدودیت اعمال شود.

این محدودیت ها از همین امروز حداقل تا چهار هفته آینده باید اجرا شود تا فرصتی داشته باشیم از بروز پیک اومیکرون جلوگیری کنیم.

اگر پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت نشود در چند هفته آینده با پیک اومیکرون در کشور مواجه می‌شویم.

 

 

 عضو کمیته علمی کرونا: اگر اومیکرون وارد کشور شود، ظرف 17 روز سوش غالب کرونا در کشور می شود

 

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا: توصیه کمیته علمی کشوری کرونا تشدید محدودیت ها در مجامع از امروز تا ۴ هفته آینده است

به گزارش جماران به نقل از وبدا، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: سرعت همه گیری ویروس جهش یافته اُمیکرون تقریبا دو و نیم برابر دلتا است بنابراین فرصت چند هفته ای پیش رو داریم و اگر پروتکل های بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت نکنیم ظرف چند هفته آینده، با پیک اُمیکرون در کشور روبرو خواهیم بود.

دکتر حمید رضا جماعتی در حاشیه پنجاه و سومین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: در کمیته علمی همه اعضا بر این نکته توافق نظر داشتند که از امروز تا حداقل ۴ هفته آینده، در تمامی مجامع، کنسرت ها، مدارس، دانشگاه ها و رستورانها، هتل ها و به ویژه دورهمی های شب یلدا، محدودیت ها اجرا شود تا با پیک اُمیکرون روبرو نباشیم. 

وی افزود: توصیه دوم کمیته علمی این است که افرادی که دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، حتما دُز سوم و یادآور را تزریق کنند و افراد کمتر از ۱۸ سال حتما واکسیناسیون را به طور کامل(دو دُز) انجام دهند چون اُمیکرون در نوجوانان و جوانان شاید بیشتر دیده شود. 

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: کمیته علمی کشوری کرونا تاکید دارد که حتما واکسیناسیون برای گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال نیز بعد از تصویب در ستاد ملی کرونا، انجام شود چون یکی از موارد شیوع اُمیکرون می تواند ابتلا در سنین پایین تر و مدارس باشد بنابراین باید با پیشگیری، جلوی پیک بعدی را بگیریم. 

دکتر جماعتی تاکید کرد: افراد پرخطر حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند چراکه اخیرا گزارش هایی از بیمارستان های مختلف با بیماری حاد و شدید سیستم تنفسی گزارش شده که مربوط به ویروس آنفلوآنزا بوده است. 

وی تصریح کرد: توصیه کمیته علمی کشوری کرونا این است که حداقل ۴ هفته مدارس و دانشگاه ها و مجامعی که محل تجمع بیش از ۱۰ نفر است مانند کنسرت ها، رستورانها، هتل ها و ورزشگاه ها، قرنطینه باشند و محدودیت شدید اعمال شود و بازگشایی انجام نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.