• کدخبر: 1515895
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رحمانی فضلی وزیر کشور با اعلام اینکه «مرکز رصد اجتماعی با تاکیدات مقام معظم رهبری و با تشویق و پیگیری رئیس جمهور و اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورا شروع به کار کرد»، افزود: «امیدواریم که رصد اجتماعی، داده‌ها و آمارهای اجتماعی را جان و روح ببخشد و به ابزار و بستر برنامه ریزی تبدیل کند. همه مراکز ذیربط در حوزه اجتماعی به وزارت کشور متصل خواهند شد».

به گزارش جماران؛ قائم مقام رئیس جمهور در شورای اجتماعی کشور در حاشیه یکصد و سی و نهمین جلسه شورای اجتماعی که امروز یکشنبه ۱۳ تیر ماه در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: در جلسه امروز یک موضوع بسیار مهم و پر اهمیت را که تاکید و توصیه مقام معظم رهبری در جلسات مختلف شورای اجتماعی در محضر ایشان بود به منصه تحقق و تکمیل و اجرا در آمد و آن موضوع تشکیل مرکز رصد اجتماعی بود.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و سی و نهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که امروز در محل وزارت کشور  با حضور دستگاه های عضو شورا برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه امروز یک موضوع  بسیار مهم و پر اهمیت را که تاکید و توصیه مقام معظم رهبری در جلسات مختلف شورای اجتماعی در محضر ایشان بود به منصه تحقق و تکمیل اجرایی در بیاوریم و آن موضوع تشکیل مرکز رصد اجتماعی بود.

دکتر رحمانی فضلی افزود: جامعه یک موجود پویا، زنده، فعال و متغیر است که اگر بخواهیم این جامعه را به عنوان عرصه فعالیت عموم مردم در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی مدیریت و برنامه ریزی و هدف گذاری کنیم و در راستای جهت گیری های مطلوب، سوق دهیم باید دارای اطلاعات، داده‌ها و آمار  نسبت به رفتار جامعه در حوزه های مختلف، در زمانهای متفاوت و در جغرافیای متمایز باشیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مرکز رصد ملی با همین نیت با تاکیدات مقام معظم رهبری، با تشویق و پیگیری رئیس جمهور محترم و با اهتمام دستگاه‌های اجرایی عضو شورا کارش را شروع کرد، گفت:  در جلسه امروز که همه دستگاه ها گزارش دادند؛ اعم از وزارت کشور به عنوان مسئول این حوزه، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت رفاه، سازمان بهزیستی و بقیه دستگاه‌ها، این گزارش ها واقعاً نشان داد که زحمات بسیار زیادی کشیده شده است که حتماً باید همه با هم در مرکز رصد اجتماعی در وزارت کشور، متصل و هم افزا شود و مبتنی بر آن ما تحلیل، استنتاج و برنامه ریزی و مدیریت اقدام را در برنامه های اجتماعی انجام دهیم.

جانشین رئیس جمهور در شورای اجتماعی کشور افزود: تا  الان در کشور، یک مرکزیتی که بتواند رصد اجتماعی که موضوع بسیار مبارکی است، را انجام دهد و این داده‌ها را جان و روح ببخشد و تحلیل کند و به ابزار برنامه ریزی و بستر برنامه‌ریزی تبدیل کند نداشتیم و تا کنون، هر دستگاه به صورت مستقل این کار را انجام می‌داد، اما با تحقق مرکز رصد اجتماعی،  امروز از کمیته امداد و بهزیستی تا خود وزارت کشور، قوه قضائیه، ناجا و همه دستگاه‌های کشور که به هر عنوانی مسئول یک بخشی هستند، از این داده ها استفاده می کنند.

وزیر کشور افزود:  ان شاا... اتصال همه این مراکز به وزارت کشور، که الان هم در حال انجام است،کامل خواهد شد و همه با یک رویکرد هماهنگ در زیرساخت‌ها و نرم‌افزارها عمل خواهند کرد و وزارت کشور به همه این دستگاهها، سرویسی ارائه خواهد کرد که بتوانند از داده‌ها به صورت مشترک استفاده کنند. این امر مبارکی است که امیدوارم خداوند متعال توفیق دهد که بتوانیم از آن بهره برداری مناسب کنیم.

وزیر کشور با توصیه به همه دستگاه‌های اجرایی برای همراهی و همکاری در این امر خیر، که می تواند منشاء بسیاری از تحولات و تغییرات هدفدار و برنامه‌ریزی شده باشد، خاطر نشان کرد؛ در اینصورت، به جای آن که ما تابع تغییرات و تحولات باشیم با رصد و تحلیل مناسب می توانیم تغییرات و تحولات را پیش بینی کنیم، پیشاپیش حرکت کنیم، بسترسازی و هدایت کنیم.

رحمانی فضلی در پایان خاطر نشان کرد: حتماً باید از این جریان مراقبت، صیانت و تقویت کرد و ان شاا... بتوانیم از این جریان بهره‌برداری مناسب کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1515895
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.