نشست خبری معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران برگزار شد.

جوادی یگانه در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز با حضور خبرنگاران در ایوان شمس تهران برگزار شد، گفت: دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در پیش است و من تقاضا میکنم از مردم در این دو انتخابات شرکت کنند و در سرنوشت و نحوه اداره شهرشان مشارکت داشته باشند.

وی افزود: برنامه تابستانی شهرداری تهران از شنبه هفته آتی آغاز می شود. لذا نیاز بود که پیش از شروع برنامه ها اطلاع رسانی لازم صورت گیرد. 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: برنامه تابستانی ما به دو نیمه تقسیم می شود. نیمه اول آن از چهارشنبه هفته گذشته مصادف با میلاد حضرت معصومه(س) شروع شد و تا ۱۸ مرداد که شب اول محرم است، ادامه پیدا می کند.

وی ادامه داد: نیمه دوم تابستان برنامه های ما متناسب با ماه های محرم و صفر ادامه پیدا می کند که گزارش آن را به زودی اطلاع خواهیم داد۔

جوادی یگانه گفت: تجربه برنامه های تابستانی شهرداری تهران، به ویژه در سال ۹۸ که با عنوان شادستان اجرا شد، تجربه متفاوتی بود. با توجه به اینکه رویکرد شهرداری تنوع و پخش برنامه ها در همه شهر است، این تجربه بسیار خوبی بود.

او گفت: ما در دو منطقه ۱۰ و ۱۶، دو برنامه خوب را دنبال کردیم. برنامه های تابستانی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده اند. سال ۹۹ به دلیل گسترش کرونا، امکان برنامه حضوری نبود و ما ناچار شدیم که برنامه های خود را در فضای مجازی برگزار کنیم.

 

 

 

جوادی یگانه افزود: تجربه نوروز ۱۴۰۰ نشان داد با توجه به اندکی بهبود اوضاع، امکان اجرای برنامه حضوری هم وجود دارد. از این رو، برنامه تابستانی نیز با توجه به همان تجربه طرح ریزی شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: مهم ترین نکته ای که در خصوص برنامه تابستانی شهرداری تهران مدنظر قرار دارد، رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا است. ما در برنامه های نوروزی نیز همین اصل را با توجه به ابلاغیه ها مدنظر داشتیم. 

وی افزود: امیدواریم که روند مقابله با کرونا در کشور به گونه ای باشد که ما بتوانیم به سمت حضور بیشتر مردم برویم. ولی تا امروز مراعات دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا موردی است که در بند اول همه برنامه های ما بوده است.

 

photo_2021-06-16_22-09-06

 

او بیان کرد: هدف اصلی ما از اجرای این برنامه ها، افزایش نشاط، شادابی و امید در شهروندان است. به علاوه توجه به هویت متکثر اهالی شهر تهران نیز صورت گرفته است. تجربه سالهای گذشته نشان داده که این برنامه ها بجای اینکه برنامه های چشمگیر و بزرگ در نقاط مرکزی شهر باشد، اصرار بر این است که در کل شهر با تعداد کمتری به دلیل کرونا اجرا شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: تلاش این است که از ظرفیت سرای محلات، سازمان ها و نهادهای غیردولتی، اعم از مساجد و پایگاه های بسیج استفاده شود. البته مطابق رویه یکسال گذشته از ظرفیت فضای مجازی هم استفاده می شود.

وی گفت: بخشی از مهم ترین برنامه های ما به این شرح است؛ مطابق برنامه های نوروزی خود، کارناوال شادی و کاروان موسیقی و کاروان عروسکی و هنرهای نمایشی خواهیم داشت. این برنامه ها پیشنهادی است که ما داریم و به دلیل بازخوردی است که از استقبال مردم گرفتیم. معتقدیم که این مجموعه شادی و نشاط را برای مردم به ارمغان می آورده شده.

 

photo_2021-06-16_22-09-09

 

جوادی یگانه گفت: برنامه مهم دیگر ما، ادامه مدرسه مهارتی تابستان گذشته خواهد بود و البته  برنامه های ویژه ای که با همکاری کانون خواهیم داشت. در نوروز ما شاهد بودیم که در حاشیه شهر، تریلی های کانون با همکاری شهرداری تهران برنامه های متنوعی اجرا کردند و در تابستان نیز همین برنامه ها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: در حوزه ورزش هم ما جشنواره دومینو و لیگ پیاده روی و برنامه های دیگر خواهیم داشت. عنوان کلی برنامه های شهرداری تهران شادستان است. یکی دیگر از برنامه هایی که شروع خواهیم کرد، برنامه تهران است که با بخشی از گروه های موسیقی انجام می دهیم. یکی از بخش هایی که علاقه به شهر را افزایش می دهد، ترانه تهران است که برگزاری جشنواره آن را شروع کرده ایم.

به گزارش جماران، در ادامه نیز تعدادی از مدیرکل های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به تشریح این برنامه ها پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.