واگذاری اگر به معنای انتقال مالکیت باشد یقینا به معنای شهرفروشی است. درصورتی این واگذاری شهر فروشی محسوب نمی شود که سهم بانک شهر بعنوان سرمایه گذار جهت اجرای طرح مصوب بهره برداری از فضاها و ابنیه در پروژه باشد، ولیکن اگر این سرمایه گذاری در قبال تملک تمام یا بخشی از اراضی و یا ابنیه طرح باشد معنایی جز شهر فروشی برای آن نمی توان متصور بود.

به گزارش جماران؛  عباس حسینی در یادداشتی نوشت: «در خبری که هجدهم اردیبهشت ماه منتشر شد شکرالله بنار مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در پاسخ به برخی نگرانی ها در خصوص واگذاری گود فاز۲ برج میلاد، مدعی شد که "واگذاری گود میلاد به بانک شهر، شهر فروشی نیست"!

واگذاری اگر به معنای انتقال مالکیت باشد یقینا به معنای شهرفروشی است.

درصورتی این واگذاری شهر فروشی محسوب نمی شود که سهم بانک شهر بعنوان سرمایه گذار جهت اجرای طرح مصوب بهره برداری از فضاها و ابنیه در پروژه باشد، ولیکن اگر این سرمایه گذاری در قبال تملک تمام یا بخشی از اراضی و یا ابنیه طرح باشد معنایی جز شهر فروشی برای آن نمی توان متصور بود.

همچنین بنار مدعی شده است که "توسعه اقتصادی یک کشور چیزی جز توسعه شهرها نیست "!

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران بعنوان یک مدیر اجرایی برای توجیه عملکرد خود نیازی به تئوری پردازی ندارد بلکه باید طبق قانون به وظایف خود در جهت حفظ و توسعه منافع عمومی بپردازد.

بنار در بخش دیگری از مطالب خود مدعی شده است: "پروژه گود میلاد و برج میلاد جدا از هم هستند." این ادعا اگر از روی بی اطلاعی باشد هم نشانه بدی از وضعیت مدیریتی حاکم بر این سازمان محسوب می شود چرا که طبق همه طرح هایی که در دهه ۷۰ برای برج میلاد تهیه گردیده است و صاحبان آثار و طراحان آنها نظیر جناب آقای دکتر حافظی در قید حیات هستند، زمین های موصوف به "گود فاز۲ برج میلاد" محل اجرای بخش های تکمیلی مجموعه برج میلاد بوده است ولیکن در مقطعی با یک تصمیم مدیریتی بجای تکمیل طرح، این اراضی از مجموعه جدا شده و برای آن طرحی مستقل تهیه می شود که این تصمیم به معنای نادیده گرفتن تمامی مطالعات و برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های قبلی و تهدید و تحدید سازه اصلی برج میلاد بعنوان نماد توان مهندسی کشور محسوب می شود.

از مدیریت فعلی شهر تهران انتظار می رود ضمن صداقت کامل و بدون حاشیه و تئوری پردازی، با ارائه مدارک و مستندات، افکار عمومی را از عدم فروش املاک و اراضی شهر و حفظ منافع عمومی مطمئن نماید تا به پای بندی شهردار و شورای اسلامی فعلی شهر تهران به شعار "شهر نفروشی" خدشه ای وارد نشود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.