با هدف بزرگداشت سالروز جان باختن مسافران پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین، ۱۷۶ نهال به یاد جانباختگان این حادثه در بلوار مشاهیر سازمان بهشت زهرا (س) کاشته شد.

به گزارش جماران؛ این برنامه در بلوار مشاهیر سازمان بهشت زهرا (س) با حضور شماری از مسئولان و با هدف بزرگداشت سالروز جان باختن ۱۷۶ مسافر پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین و دلجویی از خانواده‌های آنان برگزار و از یادمان شهدای این پرواز رونمایی شد.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با بیان اینکه غم بزرگی است که انسان عزیزانش را در بر اثر یک خطای انسانی از دست بدهد، گفت: این غم بسیار سنگین است چراکه در این سانحه عالمان پراستعداد که در مسیر علم آموزی گام برمی داشتند و دل در گرو اسلام و ایران داشتند، جان باختند.

حجت الاسلام یوسفعلی شکری افزود: این عزیزان حتما که به نیت علم آموزی خارج شده اند و اگر کسی در راه خدا مهاجرت کند و مرگی حادث شود، خداوند این مصیبت را جبران می‌کند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: شهادت این افراد مظلومانه بود چراکه همزمان با روز شهادت سردار قاسم سلیمانی مقارن شد و ما تلخ‌ترین روز‌ها را در خصوص شهادت شاهد بودیم.

حجت الاسلام میثم امرودی با اشاره به شخصیت والای جانباختگان این حادثه، افزود: باید شهید باشید تا شهید شوید.

همچنین سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر در این مراسم گفت: امروز آمده ایم در کنار گلزار ۳۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و چهار هزار شهید گمنام، یاد و خاطره جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی را گرامی بداریم.

سعید خال افزود: قربانیان پرواز ۷۵۲ جزو نخبگان، سرآمدان و مشاهیر علمی کشور بودند که متاسفانه در این حادثه جان خود را از دست دادند.

پیروز حناچی شهردار پایتخت، حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران و زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران از دیگر حاضران این آیین بودند که با مشارکت سپاه تهران، سازمان بهشت زهرا (س) و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز پایتخت برگزار شد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد.

این هواپیما ۶ دقیقه بعد به علت شلیک غیرعمد پدافند هوایی حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

 پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم یاد بود جانباختگان هواپیمای اوکراینی پس از کاشت یک اصله نهال، درباره هدف از برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک سال از وقوع این واقعه دردناک گذشت و در سالگرد این حادثه و برای بزرگداشت هر یک از این جانباختگان و همدردی با خانواده آن‌ها نهالی غرس شد تا یاد و خاطره آن‌ها گرامی داشته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.