با شکایت وزیر آموزش و پرورش و معاون او، برای یک معلم حکم 45 ضربه شلاق تعزیری صادر شد.

دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران در خصوص شکایت وزیر آموزش و پرورش و معاون او از یک معلم رأی خود را صادر و این معلم را به 45 ضربه شلاق تعزیری محکوم کرد.

به گزارش جماران، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و ترکمن الله یار معاون او، از رضا نهضت معلم آموزش و پرورش شکایتی داشتند مبنی بر اینکه وی با ایجاد یک کانال تلگرامی با عنوان «حرف حساب» اقدام به بیان مطالب و یا ترسیم کاریکاتور توهین آمیز نسبت به وزیر آموزش و پرورش و معاون وی کرده است.

دادگاه دفاعیات متهم دایر بر اینکه این مطالب در قالب طنز منتشر شده را غیر موجه و غیر مستدل دانست و بر اساس ماده 609 قانون مجازات اسلامی، این معلم آموزش و پرورش را به 45 ضربه شلاق محکوم کرد.

رأی صادره ظرف مدت 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است؛ اما رضا نهضت در پی ابلاغ این حکم گفته است که تجدیدنظرخواهی نمی کند تا این حکم جاری شود.

حکم شلاق برای معلم آموزش و پرورش

 

خبر جماران تایید شد؛ عقب نشینی وزارت آموزش و پرورش از شلاق زدن معلم

در پی انتشار خبر جماران در خصوص صدور حکم شلاق برای رضا نهضت با شکایت وزیر آموزش و پرورش و انتقادات و اعتراضاتی که در این خصوص مطرح شد، آموزش و پرورش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از این اقدام صرفنظر کرده است.

متن بیانیه آموزش و پرورش در این خصوص بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر به رسیدگی قضایی به شکایت وزارت آموزش و پرورش علیه مدیر یکی از کانال‌های پیام رسان‌های خارجی به اتهام نشر اکاذیب، توهین و هتک حرمت و نقض حریم نظام تعلیم و تربیت و خروج از دایره نقد منصفانه و همچنین ایجاد شبهات و فرافکنی در جامعه فرهنگیان، مدیر این کانال در یک مسیر کاملا حقوقی و قانونی در محکمه صالحه قضایی محکوم شناخته شد.

با این وجود، وزارت آموزش و پرورش ضمن اعتقاد به ضرورت برخورداری جامعه از رسانه‌های پاک و صادق و حمایت از جریان روشنگری رسانه‌ای در پرتو نقد منصفانه به اطلاع می‌رساند، با توجه به تحقق هدف خود مبنی بر اثبات روند ناصواب، غیر حرفه‌ای و مخرّب کانال مذکور، از حق قانونی خود گذشت می‌نماید و امیدوار است ازاین پس ضمن حفظ احترام متقابل و در نظر گرفتن رسالت و اخلاق حرفه‌ای در مسیری گام بردارند که به ارتقای نظام تعلیم و تربیت منتهی شود.

پاسخگویی شفاف به انتقادات و شبهات و اطلاع رسانی به موقع و صادقانه بخشی از سیاست‌های اطلاع رسانی و تبیین‌گری وزارت آموزش و پرورش بوده است و با همین رویکرد کما فی السابق از نقدهایی که به نظام آموزشی می‌شود در جهت ارتقای نظام تعلیم و تربیت استفاده خواهد کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.