وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با اضافه شدن به محتوای آموزشی تولید شده در سال گذشته مجموعه کاملی از تولیدات برنامه آموزشی را خواهیم داد که گام بزرگی در جهت عدالت آموزشی خواهد بود، اظهار کرد: متناسب با تعداد دانش‌آموز، مساحت کلاس و امکان رفت و آمد، برای حضور دانش‌آموزان در مدارس تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش جماران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: سال گذشته که با موضوع کرونا مواجه شدیم، ۷۰ تا ۷۵ درصد از محتوای آموزشی آموزش داده شده بود و مابقی آن از طریق تلویزیون تولید و ضبط شد اما امسال از ۱۵ شهریور کار آموزش را آغاز می‌کنیم و از ابتدای سال تحصیلی دروس در تمام پایه‌ها آموزش داده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: با اضافه شدن به محتوای آموزشی تولید شده در سال گذشته مجموعه کاملی از تولیدات برنامه آموزشی را خواهیم داد که گام بزرگی در جهت عدالت آموزشی خواهد بود. امسال نیز برنامه‌ای برای شروع سال تحصیلی داریم و متناسب باوضعیت هر منطقه و پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت تا جایی که بتوانیم کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد و اگر نتوانیم به صورت حضوری برگزار کنیم، از طریق آموزش تلویزیونی، شبکه رادیویی، شبکه شاد و تولید بسته‌های آموزشی امر آموزش را پیش خواهیم برد.

 

وزیر آموزش و پرورش درباره تعاملی شدن آموزش‌ها گفت: اینطور نیست که برای همیشه امکان حضور دانش‌آموزان وجود نداشته باشد. در حال حاضر پروتکل‌ها می‌گویند تعداد محدودی دانش آموز باید در کلاس‌ باشند تا بتوانیم برای آنان کلاس حضوری داشته باشیم. همچنین فرصتی در اختیار معلمان قرار می‌دهیم تا دانش‌آموزان برای رفع اشکال نیز به آنان مراجعه کنند.

 

حاجی میرزایی افزود: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی محتوای تمام پایه‌های بررسی و مشخص شده است که چه بخشی باید به صورت حضوری و چه بخشی به صورت غیرحضوری ارائه ‌شود لذا متناسب با تعداد دانش‌آموز، مساحت کلاس و امکان رفت و آمد منطبق با پروتکل وزارت بهداشت برای حضور دانش‌آموزان تصمیم‌گیری می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.