دختر و پسر جوانی در سنین ۱۸ و ۲۲ سال در روستایی از توابع شهرستان اندیکا خوزستان به دلیل مخالفت خانواده ها با ازدواجشان، به همراه یکدیگر دست به خودکشی زدند.

به گزارش جماران؛ خودکشی دختر و پسر جوانی در سنین ۱۸ و ۲۲ سال در روستایی از توابع شهرستان اندیکا خوزستان به دلیل دلدادگی و مخالفت خانواده ها با ازدواج آنها، بار دیگر واقعه تلخی را رقم زد.

 حسین مولایی رئیس هلال احمر مسجد سلیمان در مورد ماجرای این خودکشی، گفت: پسر ۲۲ ساله به نام بهزاد. خ و دختر ۱۸ ساله به نام زینب. الف، اهل اندیکا دیروز (چهارشنبه ۴ تیر) به لب رودخانه رفته و همراه هم اقدام به خودکشی کردند.

مولایی بیان کرد: اقوام این دو جوان گفته اند قبل از اینکه آن‌ها خود را در سد گدار بیاندازند، وصیت نامه نیز نوشته بودند که البته ما این وصیت نامه را ندیدیم و دلیل خودکشی دلدادگی آنان به هم و مخالف خانواده‌ها تاکنون اعلام شده است.

این واقعه در حالی رخ می دهد که امکان استفاده از ابزارهای مفید با تلاش بخش های دولتی به رغم همه مشکلات موجود، وجود دارد و می تواند از چنین حوادثی پیشگیری کند. اگر این دو نفر یا فردی از خانواده های آنها به تقاضای کمک از صدای مشاور و خط رایگان ۱۴۸۰ مبادرت می وزدید، ماجرا می توانست سمت و سوی دیگری یابد و دو خانواده اینک عزادار و احساسات جامعه اینگونه جریحه دار نشود.

خودکشی دو جوان عاشق

آگاهی مردم از این ابزارها و توصیه به یکدیگر به طور قطع مفید است و به مسئولیت پذیری تک تک ما بستگی دارد. چنانچه موضوع ضرورت گفتگو در خانواده ها و درک بین نسلی نیز در پیشگیری از چنین وقایعی بسیار مهم است.

اینک در شرایطی که ازدواج جوانان مورد تشویق قرار می گیرد و موضوع تسهیلات ازدواج مورد تاکید است، چرا اختلاف میان دو خانواده بر سر ازدواج دو جوان باید به چنین فاجعه ای منتهی شود؟ اینجاست که اطلاع از خط رایگان صدای مشاور۱۴۸۰ در صورت نیاز به راهنمایی و خط کمک ۱۲۳ در صورت تنش و احتمال بروز آسیب هایی مانند خشونت و خودکشی و آشنایی با مباحثی مانند گفتگو در خانواده می تواند بازدارنده ای قوی به حساب آید. 

یادآور می شود در فروردین و خرداد ماه ۹۹ دو پیامک سراسری برای همگان اقدام به معرفی دو خط اورژانس ۱۲۳ و ۱۴۸۰ کرده است. 

روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.