رییس سازمان اورژانس کشور از تقویت اورژانس هوایی با همکاری شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش جماران، دکتر پیرحسین‌کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور صبح امروز در آیین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی در شهر تهران که با حضور دکتر پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد ، گفت: سالها دنبال همکاری و همفکری بین اورژانس کشور با شهرداری تهران بودیم.

وی تصریح کرد: دکتر حناچی با توجه به درخواست سازمان اورژانس کشور جهت افزایش خدمات رسانى به شهروندان در حوزه اورژانس پیش بیمارستانى از شهردارى تهران، بلافاصله جلسه ای را تشکیل داد و مقرر شد تا از ظرفیت های هر دو دستگاه در جهت خدمت رسانی به مردم استفاده شود و دو موضوع خود امدادی و دیگر امدادی را در دستور کار خود قرار دادیم.

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: همچنین مقرر شد از فضای سرا های محله و تلویزیون های شهری استفاده کنیم تا اقدام به افزایش دانش و مهارت شهروندان برای خودامدادی و دیگر امدادی کنیم.

دکترکولیوند تاکید کرد: در شهر تهران زمان رسیدن نیرو هاى اورژانس بر بالین مددجو در ۲ سال گذشته بالای ۳۸ دقیقه بود که با تقویت ناوگان موتورلانس این زمان مدیریت شد و اکنون با همکاری شهرداری تهران ، به خصوص سازمان آتش نشانی شهر تهران امروز موتورلانس‌های ما در کمتر از ده دقیقه و آمبولانس ها کمتر از ۱۴ دقیقه به محل حادثه می رسند.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که باید انجام شود در اذهان موضوع تقویت اورژانس هوایی بود که این موضوع هم نیاز به پد بالگرد داشت و هم نیاز به فضای عملیاتی که به حمدالله با همکاری شهرداری تهران در حال تکمیل این چرخه هستیم.

دکترکولیوند افزود: در سکته های حاد قلبی نود دقیقه فرصت داریم تا مددجو را جهت ادامه روند درمان و انجام آنژیوگرافى به بیمارستان اعزام کنیم و امروز خوشحالیم که بگوییم تعداد بسیار زیادی از بیماران را در کمتر از ۶۰ دقیقه به مراکز درمانی رسانده ایم.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در تهران هم نیاز داریم تا این مصدومین سریعتر به بیمارستان برسند که مستقیماً نیاز به پد بالگرد داریم و از این رو در نقاط مختلف شهر تهران و با همکاری شهرداری این پدها فعال شده اند.

وی تصریح کرد: ۶۵ درصد از مصدومینی که توسط بالگردهای ما انتقال پیدا کرده اند مستقیماً به اطاق عمل رفته اند و این یعنی انتخاب درست ماموریت‌ها. از سوی دیگر از نیمه شعبان تا امروز حداقل پانزده عضو در کمترین زمان توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی مورد نظر رسیده است.

دکتر کولیوند ادامه داد: تک تک خدمات فوریت‌های پزشکی مورد نیاز همه مردم است و ما خودمان هم از مردم هستیم و اصلا بر سر مردم منتی نداریم و هر کاری را صرفاً از روی وظیفه است.

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: به عنوان رییس اورژانس کشور از شهردار تهران برای کمک به سازمان اورژانس تشکر ویژه می کنم و امیدوارم شهرداران سایر شهرها هم این همکاری ها را با سازمان اورژانس داشته باشند.

وی به تجهیز موتورلانس ها به امکانات اولیه و ارزشمند برای کمک به حادثه دیدگان خبر داد و گفت کیتهای مختلفی برای مواجهه با حوادث متفاوت در موتورلانس های قرار داده شده است.

دکترکولیوند به نگاه مثبت شهردار تهران برای رفع مشکلات سازمان اورژانس و همکاری لازم با این سازمان اشاره کرد و گفت: این همان دیپلماسی سلامت است که خدا را شاکریم که شهردار تهران این نگاه را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.